Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
v lednu jsem ukončil smlouvu s Vodafone (televize, internet), vrátil jsem řádně všechna zařízení a považoval jsem tím smluvní vztah k Vodafone za ukončený. Pak jsem zjistil, že mi dále strháváte přes SIPO nějaké další platby. Byl jsem i na prodejně a bylo mi řečeno, že to skončí, ale nic se nestalo a strhávání pokračuje dál.
Zkoušel jsem to vyřešit na prodejně v OD Galerie v Teplicích, kde mě odkázali na reklamační oddělení, kam se nedá dovolat a emailovou adresu nemají, zkoušel jsem to i na facebooku Vodafonu, kde slíbili, že se na to podívají a také nic.
Jiří Petrus
Krajní 270/7, Teplice
Žádám o vrácení neoprávněných plateb
(535 Kč) a okamžité ukončení dalšího strhávání plateb pro Vodafone z mého SIPO.
|
Tweet |
Došlo-li k ukončení smluvního vztahu a podnikatel nadále inkasuje peněžní prostředky za nedodanou službu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na telefonáty, e-maily ani osobní jednání, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po ukončení smluvního vztahu, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Petrusi, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Reklamaci lze dle Všeobecných podmínek možné podat prostřednictvím elektronického formuláře, který zákazníci nalezenou ve své internetové samoobsluze Můj Vodafone, nebo písemně na naši adresu. Reklamaci nelze podat telefonicky. Reklamační oddělení komunikuje pouze písemnou formou. Na obdržené reklamace odpovídáme písemně, nikoli telefonicky. Podle Zákona o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb. jsme povinni doručení vyřízení reklamace provést prokazatelným způsobem (tj. e-mailem nebo dopisem).
Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
dostal jsem dopis od Vodafone, že reklamaci uznávají, spočítali chybné účtování na 300 Kč s tím, že mi to "odúčtují" z následujícího vyúčtování. Ale zatím žádné peníze nedorazily ani termín, kdy by měli dorazit. (Žádnou smlouvu s Vodafonem nemám, takže bych očekával, že peníze pošlou složenkou).Děkuji J.Petrus
Dobrý den, pane Petrusi, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Přeplatky /jistiny, které nelze zohlednit v následujícím Vyúčtování, vracíme zpravidla na základě žádosti zákazníka. Kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Pokud požadujete vrácení přeplatku, prosím, kontaktujte přímo zákaznickou linku. Zdarma můžete volat na č. 800 77 00 77 z pevného i mobilního telefonu, nebo *77 ze sítě Vodafone. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Dobrý den,
proč mi z reklamačního oddělení Vodafone píšou, že mi to odúčtují, když vědí že to není možné. Podařilo se mi dovolat na bezplatnou linku Vodafone, i když tam není přímé spojení na reklamační oddělení, a dozvěděl jsem se, že musím poslat dopisem číslo účtu, na který mi přeplatek pošlou. Takže když to shrnu - ve 21.století jsem myslel, že je normální vyřešit takovéto problémy telefonem nebo případně emailem. Ne tak u společnosti Vodafone. Srazit mi neoprávněně 535,- Kč jim jde rychle, reklamaci lze podat pouze dopisem (59Kč), nelze to vyřešit ani na pobočce. V reklamaci mi pak uznají chybné vyúčtování 300,-Kč a aby mi toto mohli "laskavě" vyplatit, tak jim musím zase poslat dopis s číslem účtu (dalších 59Kč). A to mi ještě přišla SMS, že mi ve vyúčtování srazili dalších 53Kč. Nevím, jestli jsem jediný, kdo má takový problém s Vodafonem, ale připadá mi to jako systém okrádání bývalých zákazníků.
Takže teď čekám, jestli mi pošlou na účet aspoň něco.
J.Petrus
Dobrý den, pane Petrusi, mrzí mě vzniklé komplikace. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Jak jsme Vás již informovala o vrácení přeplatku můžete kontaktovat přímo zákaznickou linku, není třeba zasílat písemnou žádost. Zdarma můžete volat na č. 800 77 00 77 z pevného i mobilního telefonu, nebo *77 ze sítě Vodafone. E-mailová komunikace je pak možná prostřednictvím internetové samoobsluhy Můj Vodafone, a to v případě, že má zákazník aktivní služby. Věřím však, že se celá záležitost vyřeší k oboustranné spokojenosti. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Peníze dorazily a doufám, že už je vše ukončeno. Děkuji Dtest za zprostředkování řešení, bez toho by to asi vůbec nešlo. Hezký den J.Petrus