Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
V únoru 2022jsem zakoupila zájezd přes CA Invia/CK FTI (německá CK). Vše zaplaceno v dané termíny v €.
Odlet z Prahy 18.8.2022
26.7. jsem dostala z CA Invia informaci, že místo odletu se přesouvá z Prahy do Frankfurtu (zda den a termín odletu zůstává stejná jsem se nedozvěděla). Dále jsem byla informována o tom, že budu-li se změnou souhlasit, mám si zakoupit jízdenku z Prahy za 512€ s tím, že 400€ mi bude dodatečně proplaceno.
CA Invia jsem obratem písemně informovala o tom, že s danou změnou nesouhlasím a přeji si zájezd ihned stornovat.
Do dnešního dne nemám vyjádření neměcké CK, neustále urguji CA Invia a ta "prý" urguje CK.
Na internetu jsem moc informací k této problematice nenašla a tak bych se chtěla zeptat:
- má CK vůbec právo na to, změnit místo odletu dokonce na jiný stát? (z ČR do DE)
- má CK právo na to, po mě chtít další poplatek 112€, když k překážce došlo z jejich strany?
- má CK právo mi strnout storno poplatek, když došlo k překážce z jejich strany?
- do kdy se musí CK vyjádřit a do kdy vrátit veškeré peníze? (k tomuto jedinému bodu jsem našla na internetu informaci, že CK je povina vrátit finanční prostředky do 14ti dnů)
- zájezd byl zakoupen a zaplacen v € pře půl rokem (tehdy byl kurz € jiný, než dnes, takže to vychází, že pokud mi CK vrátí částku v €, přijdu tak o 6.000,- které jsem zaplatila. Nebo mi CK musí vrátit peníze v mojí měně, tedy skutečnou částku, kterou jsem za zájezd zaplatila?
Aktuálně jsem tedy bez dovolené, bez finančních prostředků a bez jakékoliv informace o tom, zda vůbec peníze budou vráceny a kdy, abych si mohla sjednat jinou dovolenou a samozřejmě od jiné CK a jiné CA.
Předem děkuji za zpětnou vazbu.
Brůnová
CA Invia, CK FTI, změna odletového místa z Prahy na Frankfurt (tedy z ČR do DE)
Požadujeme bezplatné storno zájezdu (chyba na straně CK). Vrátit peníze co nejdříve.
|
Tweet |
Místo odjezdu na zájezd patří mezi hlavní náležitosti smlouvy o zájezdu [§ 2527 písm. b) občanského zákoníku], a může být ze strany pořadatele zájezdu změněno jen s výslovným souhlasem zákazníka.
Je-li s touto změnou spojeno zvýšení ceny o více než osm procent, může zákazník návrh přijmout nebo odstoupit od smlouvy bez hrazení odstupného za předčasné ukončení závazku (§ 2531 odst. 2 občanského zákoníku).
Pořadatel musí zákazníka informovat o této změně jasným, srozumitelným a zřetelným způsobem bez zbytečného odkladu v textové podobě. Zároveň je podle § 2531 odst. 3 občanského povinen zákazníka informovat o dopadu navržené změny na cenu zájezdu (i) lhůtu, v niž zákazník může od smlouvy odstoupit (ii), důsledky pro zákazníka, neodstoupí-li včas od smlouvy (iii) a údaje o případném náhradním zájezdu a jeho ceně (iv.).
Došlo-li k odstoupení od smlouvy za výše uvedených podmínek, má pořadatel povinnost vrátit zákazníkovi vše, co bylo plněno, do 14 dní od obdržení jeho odstoupení od smlouvy.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Vzhledem k výši vynaložených prostředků se v případě neúspěchu smírného řešení doporučujeme využít služeb advokáta zabývajícího se spotřebitelskými spory, k dispozici např. zde:https://www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.