Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
vlastním e-kolo MTF Mount 7.1 od firmy Mountfield. Při šlapání s nízkou či vypnutou přípomocí motoru, se od klik a motoru ozývá pravidelné cvakání, které mám zdokumentováno na videu. Jelikož je kolo stále v záruce, kolo jsem dovezl do servisu v Pražských Holešovicích. Po výzvě, že reklamace je vyřízená jsem kolo převzal. Bohužel již při zpáteční jízdě domů, jsem zjistil, že cvákání se stále ozývá. S nedůvěrou pro tuto pobočku jsem tedy kolo převezl na pobočku do Čestlic na další reklamaci. Po 9 dnech jsem byl informován, že reklamace je zamítnuta a nebyla shledána žádná závada. Kolo jsem dosud nepřevzal a mám vážné pochyby o odbornosti servisu co týče jizdních kol.
Výrobek: MTF Mount 7.1, Výrobní číslo: 4KOE20041088, Výrobní číslo motoru: 917300004-20206-0241
Žádám pouze o relevantní servis - oprava. Každopádně dle mého úsudku je potřeba střed minimálně rozebrat, promazat, zkontrolovat dotažení motoru a vůle. V horším případě zvuk můžou vydávat ložiska motoru.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Záruční doba během reklamačního řízení neběží.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.