Společnost


PROFI lighting spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59478Upřené právo na odstoupení od smlouvy a stornopoplatek za vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2022, před 2 lety

Michaela Krainová

Znění stížnosti

Dobry den, u firmy PROFI lighting jsem distančním způsobem objednala svítidla jako spotřebitel a ještě před dodáním jsem je informovala o záměru vrátit část objednávky. S odvoláním na jejich obchodní podmínky mi zboží vzali nazpět, ale pod podmínkou 25% stornopoplatku. Při vyúčtování jsem se proti poplatku ohradila, vysvětlila jsem jim po konzultaci s dvěma advokáty, že nemají právo po mně stornopoplatek požadovat, uvedla příslušnou legislativu, opakovaně apelovala na vrácení celé částky za zboží. Dostalo se mi akorát popírání skutečnosti, ignorace, emailu "bez komentáře" a položení telefonu. Jedná se o částku cca 1800 Kč, na kterou nemají nárok. Současně jsem je upozornila na porušení informační povinnosti, neboť mi spolu s objednávkou nebyly zaslány potřebné informace ohledně práva odstoupit od smlouvy do 14 dnů ani podmínky reklamace.
Požaduji nazpět výše uvedenou částku a již nechci mít s tímto prodejcem v budoucnu nic společného.


Produkt

Svítidla do kolejnicového systému


Požadované řešení

Navrácení neoprávněného stornopoplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2022 13:31, před 2 lety

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to i ohledně části objednaného plnění. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od (části) smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Občanský zákoník neumožňuje obchodníkovi účtovat odstupné/storno z nedodané části plnění. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:03, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.