Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Do společnosti HECHT MOTORS s.r.o, prodejny ve Valašském Meziříčí, jsem se dostavil za účelem pořízení motorového zahradního postřikovače, který by byl vhodný k postřiku vzrostlých stromů (vysokokmenů, výška až 8 metrů). Prodejce mi pro tento účel nabídl postřikovač, v jehož technických údajích má uveden dosah postřiku 16 m (myšleno pravděpodobně horizontálně) s tím, že tento výkon bude dostatečný pro mnou požadovaný účel. Jiný typ (výkonnější) tato společnost ani nevyrábí. Praktickou ukázku na prokázání tohoto parametru stroje mi prodejce nepředvedl a já jsem ji, bohužel, ani nepožadoval.
Dosah postřiku jsem vyzkoušel až po zakoupení výrobku (vyzkoušeno za použití čisté vody), přičemž jsem zjistil, že oproti deklarovanému dosahu postřiku 16 m je postřikovač schopen stříkat do vzdálenosti maximálně 5,5 m. Já jsem po prodejci požadoval dosah postřiku minimálně 8 m vertikálně, čehož by daný stroj pravděpodobně byl schopen, pokud by horizontální dosah postřiku byl oněch deklarovaných 16 m. Následující den jsem se tudíž s předmětným strojem dostavil do prodejny s tím, že ho vracím a chci peníze nazpět, jelikož je pro mě svým výkonem nepoužitelný. Prodejce usoudil, že se jedná o závadu přístroje a převzal jej k záruční opravě. Výrobce žádnou závadu na výrobku neshledal a vyjádřil se, že deklarovaného dosahu postřiku 16 předmětný stroj dosahuje při ideálních podmínkách.
Po konzultaci v poradně dTestu jsem vyřízení reklamace rozporoval s tím, že mě prodejce neupozornil na skutečnost, že uvedený parametr stroje je dosažitelný za ideálních podmínek. Prodejce potvrdil neuznání reklamace a v odůvodnění mj. uvedl, že technický parametr „dosah postřiku“ se týká sypké náplně!?
HECHT 459 zádový rosič
Zrušení kupní smlouvy a vzájemné vrácení poskytnutých plnění
|
Tweet |
Podle § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku odpovídá prodávající kupujícímu, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží.
Vyšlo-li najevo, že věc tyto vlastnosti nemá, a není-li možné nebo účelné požadovat dodání nové věci nebo výměnu součásti věci, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Vážený pane Křupko, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit Vámi uvedený výrobek HECHT a je nám líto, že s ním nejste spokojen. Uvedená hodnota dosahu je hodnota maximálního dosahu tak, jak je uvedeno v návodu k použití tohoto výrobku. Na tuto hodnotu má vliv celá řada faktorů. Výrobek odpovídá příslušným standardům EU a je schválen do prodeje. Je nám líto vzniklé situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení kupní ceny za tento výrobek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.