Společnost


M.B.A. Finance s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#59487Navyšování pohledávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
31.07.2022, před 2 lety

Yvett Krajewska

Znění stížnosti

Společnost převzala pohledávku v roce 2020, nyní tj. 28/7/2022 přišel platební rozkaz. V mezidobí nebyly doručeny žádné upomínky o pohledávce, žádné návrhy řešení, žádné výzvy k doplacení, nic.
Je nasnadě, že společnost nafukuje pohledávky posunem v čase, kdy mu vzniká penále načtením doky, po kterou čeká než doručí na soud. Za další v zaslané korespondenci nejsou žádné důkazní listiny jako smlouva o vzniku pojištění, výzvy k uhrazení, převod pohledávky a podobně.
Jedná se o pojištění vzniklé 2019 - ukončené 2020 u Axa. Podle společnosti vznikl nedoplatek ve výši 3120 kč. Vozidlo bylo dlouho odstavené, nepojízdné. Tím, že jsem musela situaci vyřešit nákupem nového vozu, jsem to prostě pustila z hlavy. Takovou směšnou částku není problém uhradit, stačilo doslat upomínku. Je s podivem že upomínky na mou adresu nedoarzili ale EPR ano. tedy je nasnadě že adresu mají v MBA finance správnou...Nicméně není cílem získat dlužnou částku, cílem je ji navýšit...a to odmítám.


Požadované řešení

Prosím o radu, zda mám podat proti EPR odpor a co mám uvést jako důvod odporu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2022 09:53, před 2 lety

Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je spotřebitel přesvědčen, že mu žádný dluh vůči společnosti nevznikl, je vhodné o tomto informovat přímo společnost, jež údajný dluh vymáhá. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasní agentury, nemá tato inkasní agentura žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Aby mohla být nařízena exekuce, musela by společnost nejprve uplatnit svoji pohledávku u soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.9.2022 14:32, před 2 lety

Dobrý den,

V reakci na vyjádření dlužnice si dovolujeme sdělit následující.

Předmětný dluh ve výši jistiny 3 120,00 Kč je tvořen neuhrazeným pojistným z pojistné smlouvy uzavřené dlužnicí s AXA pojišťovna a.s. tato pohledávka pak byla na naši společnost řádně postoupena. Detaily jakého období se dluh týká, jsou uvedeny přímo v podané žalobě, která měla být dlužnici doručena spolu s EPR. Pokud jde o další listiny (pojistnou smlouvu, upomínky k úhradě, atd), ty byly z naší strany k žalobě přiloženy, nicméně soud je spolu s EPR nezasílá. Jsou však obsahem soudního spisu.

Dlužnice dále tvrdí, že jí do doručení platebního rozkazu nebyly doručeny žádné upomínky k úhradě dlužného pojistného. K tomu je na místě uvést, že první upomínka dlužného pojistného jí byla zaslána již dne 3.7.2020 (dopis samotný je datován 30.6.2020). Tuto upomínku si však dlužnice v úložní době na poště nevyzvedla. Upomínka včetně sdělení pošty o důvodu vrácení zásilky jsou přílohou naší žaloby. Dlužnice, tedy již v červenci 2020 byla k úhradě nedoplatku řádně vyzvána a nevyzvednutí výzvy jde pouze k její tíži. Stejně tak bylo dlužnici zasláno oznámení o zániku pojištění ze dne 31.8.2020 s vyčíslením nedoplatku, to však již pouze běžnou poštou.

Pokud pak jde o samotný postup naší společnosti, respektive zastupující advokátní kanceláře, ta dlužnici poslala jednak výzvu k úhradě formou SMS na číslo dle pojistné smlouvy, jednak předžalobní výzvu k plnění spojenou se sdělením o postoupení pohledávky, a to na adresu dle pojistné smlouvy, z níž se výzva vrátila s odůvodněním „Adresát neznámý“, kdy jak výzva, tak příslušný podací arch jsou přílohami žaloby. V žalobě pak byla opět uvedena adresa dle pojistné smlouvy jako poslední adresa nám známá.

Navíc lze poukázat na to, že dlužnice nyní uvádí, že naše společnost měla předmětnou pohledávku „převzít“ v roce 2020. Tento údaj však nekoresponduje s jedinými podklady, které dlužnice, podle svých slov, má k dispozici (EPR, žaloba), kdy naše žaloba uvádí, že jsme předmětnou pohledávku odkoupili dne 14.12.2021. S ohledem na to, že však naše společnost v roce 2020 zastupovala spol. AXA pojišťovna a.s. při vymáhání některých jejích pohledávek se nabízí úvaha, že rok 2020 uvedený dlužnicí odpovídá období, kdy jsme stran této pohledávky mohli vystupovat pouze jako zmocněnec věřitele, co čemž by však dlužnice věděla pouze na základě toho, že z naší strany obdržela výzvu k úhradě této pohledávky.

Dlužnice tedy byla k úhradě předmětného dluhu vyzvána několikráte a to řádně. Není také od věci poukázat, že pojistné je ze zákona splatné prvním dnem pojistného období a výzvy k úhradě tedy v zásadě není zapotřebí.

K ostatním tvrzením dlužnice ohledně odstavení pojištěného vozu nyní nepovažujeme za nutné se vyjadřovat, neboť je nepovažuje za relevantní.

Pouze pro upřesnění pak podotýkáme, že nyní již naše společnost stran řešené pohledávky vystupuje jako její věřitel, kdy pohledávka přešla ze spol. AXA pojišťovna a.s. na UNIQA pojišťovna a.s. na základě fúze, kterážto skutečnost je patrna z obchodního rejstříku, a na naši společnosti byla následně postoupena, kdy postoupení v rámci případného soudního řízení prokážeme. V postupu vymáhání této pohledávky pak na naší straně nespatřujeme pochybení.

Nejsme pak v pozici, abychom dlužnici radili, jak má postupovat stran doručeného EPR, ale sdělujeme, že žalobou uplatněný nárok považujeme za zcela oprávněný a náš procesní postup tomu bude odpovídat.

Mgr. Martin Bouček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2022 22:17, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2023 12:46, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.