Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.4.2022 sem měl autonehodu - levým bokem vozidla Mazda 6 r.v.2009 jsem se při předjíždění zachytil o lanová svodidla. Došlo k oddělení levého kola, rozbití předního nárazníku a potrhání, či dodření celé levé strany automobilu, natržení levé zadní pneu. Automobil havarijně pojištén. Po domluvě s majitelem odtaženo do zmíněného servisu. Po údajné kontrole likvidátorem mi bylo oznámeno, že došlo k totální škodě a dostal jsem nabídku na odkup vraku a další vyrovnání, které bylo ale směšně nízké. Servisu jsem oznámil částku, kterou z havarijka dostanu a prý jsou schopni automobil za tu částku opravit. 10.4. - souhlasil jsem s tím, že na automobilu můžou začít pracovat a mezi tím jsem řešil s pojišťovnou hodnotu auta, kterou po několika týdnech nakonec navýšili.
Po skoro dvou měsících 1.6.2022 stále nikdo nekomunikoval, tudíž jsem to začal urgovat sám. Pokaždé stejná odpověď, že automobil již jde do lakovny. Po necelých dvou týdnech urgování "opraveno". Zaplaceno 80 000, BEZ OBDRŽENÍ DOKLADU, i přes dvojí naléhání o něj ať vím za co a kolik platím. Po převzetí automobilu jsem si všimnul nadále roztrhnuté levé zadní pneu - auto pojízdné, ale rozhodně ne bezpečné. zároveň automobil mezi 120-140kmh háže a celý vibruje, při zatáčení do strany něco hučí a občas něco kovově skřípe. došlo k reklamaci, kdy jsem chtěl vše dát do pořádku a k tomu jsem ještě připlatil za výměnu oleje. při následném převzetí byli již zadní pneu vyměněny a zbytek se prý již neprojevuje. veškeré vibrování, hučení a skřípání přetrvává. Dle dokumentů mazda vyměnili olej za typ nepatřící do tohoto motoru. Veškeré závady oznámeny, nicméně nyní nikdo nekomunikuje, neodpovídá, víc než měsíc.
Po předešlé zkušenosti - výměna předního nárazníku - za 36000 - reálná cena 12000 a následném zjištění, že někdo zapomněl na podklad pod barvu a lak se loupal mám obrázek o tom, jak to zde funguje. Naštěstí placeno Kooperativou.
Mazada 6, totální škoda - oprava za 80 000, nevydání faktur,
Opravit auto(v jiném - spolehlivém servisu) a následné proplacení částky za opravu.
|
Tweet |
K provedení opravy:
Jestliže oprava nebyla provedena kvalitně, je možné ji reklamovat. Výsledkem uznané reklamace by mělo být řádné provedení opravy. Pokud reklamace nebude uznána, je možné využít znaleckého posudku, kterým poté bude spotřebitel rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K nevydání dokladu:
Podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je podnikatel povinen na žádost spotřebitele vydat doklad o poskytnutí služby. Jestliže tak neučinil, mohl se dopustit přestupku, za který hrozí dle § 24 odst. 17 písm. b) stejného zákona pokuta až do výše 1 000 000 Kč.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které lze podat také podnět k prošetření.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Reakce na stížnost p. Zbořila - reklamace opravy vozidla Mazda po totální škodě...
Rádi bychom reagovali na stížnost p. Zbořila, velice nás tato záležitost mrzí, s klientem jsme v kontaktu a toto nedorozumění řešíme ke spokojenosti obou stran.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Momentálně se opět čeká na vyřízení další reklamace ohledně již dvakrát lakovaného dílu a problému s podvozkem - hučení při zatáčení doleva a vibrování celého auta při rychlostech nad 120km/h - věc údajně způsobována pneumatikami - po výměně na zimní, které servis vyměnil v rámci opravy problém přetrvává.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.