Společnost


Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s.

Počet nahlášených stížností:112
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59515Neoprávněná pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2022, před 2 lety

jan Štolba

Znění stížnosti

Dne 1.8 v 12:06 jsme nastoupili do autobusu hromadné dopravy po chvilce když řidič zastavil koupili jsme si lístky a já začal studovat co s ním dělat jelikož sme poprvé v životě byli v MHD hned po zjištění že mám lístek pípnout do stroje jsem se k němu chtěl rozejít ale revizor který si nás vyhlídl stihl přijít dřív a i přez to že jsem se mu snažil vysvětlit že jedu poprvé a že jsem nevěděl co s tím dělat tak nám dal pokutu za každého 600kč tudíž 1200kč dohromady. Pokutu jsem zaplatil ale připadá my neoprávněná. Nikdo nám neřekl co máme dělat a revizor se choval arogantně nepříjemně a neměl snahu nás ani vyslechnout. Volal jsem přímo společnosti ale ti mi řekly že pokuta byla oprávněná a že jsem si měl prostudovat pravidla předem.


Produkt

Zlevněné jednozónové jízdné 2x bus 14 Hlávková- Ružodol


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2022 14:22, před 2 lety

Nesouhlasí-li spotřebitel s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musel by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušel označit jízdní doklad pomocí označovače bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupil. Vzhledem k tomu, že tak dle popisu neučinil (z neznalosti, avšak ta neomlouvá), pravděpodobně nebude možné prokázat, že pokuta byla neoprávněná.

Pracovník (revizor) jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném a profesionálním chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Pokud se mezi spotřebitelem a společností nepodařilo nalézt smírné řešení sporu, může se spotřebitelka také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:53, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.