Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Přeji pěkný den,
* smlouva od prosince 2021, kdy byla pro oblast energií byla vládou pro rok 2021 nastavena DPH 0%
* ve vyúčtování je to prý řešeno odečtením DPH z plateb, ovšem v koncovém vyuúčtování jsou všechny náklady nastaveny na 21% včetně nákladů za rok 2021, kdy byla 0%
Společnost prohlašuje svůj výpločet a správný a můj požadavek, aby rozdělili a následně spočítali náklady na roky 2021 (0%) a 2022 (21%) ignoruje.
Děkuji
Jan Kohout
Rozdělit náklady na roky 2021 odpovídajícím způsobem (prosinec 2021 není 21%) a uvedli částky včetně DPH, jak je nezbytné pro koncového uživatele.
|
Tweet |
V případě, že je vyúčtování dle názoru spotřebitele nesprávné, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za den, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Nepodaří-li se částku získat prostřednictvím této služby či jinak, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (https://www.eru.cz/kontakty), který poskytuje možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, jehož výsledkem je pravomocné správní rozhodnutí.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.