Společnost


Pražská plynárenská, a.s.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59516Nesprávně připočítané DPH

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2022, před 2 lety

Jan Kohout

Znění stížnosti

Přeji pěkný den,

* smlouva od prosince 2021, kdy byla pro oblast energií byla vládou pro rok 2021 nastavena DPH 0%
* ve vyúčtování je to prý řešeno odečtením DPH z plateb, ovšem v koncovém vyuúčtování jsou všechny náklady nastaveny na 21% včetně nákladů za rok 2021, kdy byla 0%

Společnost prohlašuje svůj výpločet a správný a můj požadavek, aby rozdělili a následně spočítali náklady na roky 2021 (0%) a 2022 (21%) ignoruje.

Děkuji
Jan Kohout


Požadované řešení

Rozdělit náklady na roky 2021 odpovídajícím způsobem (prosinec 2021 není 21%) a uvedli částky včetně DPH, jak je nezbytné pro koncového uživatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2022 13:49, před 2 lety

V případě, že je vyúčtování dle názoru spotřebitele nesprávné, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za den, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Nepodaří-li se částku získat prostřednictvím této služby či jinak, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (https://www.eru.cz/kontakty), který poskytuje možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, jehož výsledkem je pravomocné správní rozhodnutí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:53, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.