Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Vybrali jsme si 5 hvězdičkový hotel Mosaique Beach Resort Taba jako dárek k Narozeninám. S tím, že Čedok je znám pro kvalitu nabízených služeb, ovšem opak byl pravdou. Obrovský komplex, kde nás ubytovali více jak 500 m od recepce, kde jsme se ztratili a ztráceli, neboť nás k pokoji nikdo nedovedl. Pokoj byl neuklizený, bez vody, elektřina ani TV ustavičně nefungovaly, klimatizace hlučela tak, že nešlo spát, pod WC stále kaluž z netěsnícího odpadu, sprchový kout zapatlaný a špinavý, přes zrcadla nebylo vidět, zevnitř nefungoval zámek. Přes opětovné stížnosti a prosby o úklid či vodu nikdo nepřišel. Po útrapách s pokojem, ve kterém se nedalo bydlet nám po dalších stížnostech nakonec přidělili pokoj, který již vyhovoval popisu, ale vůbec nebyla v provozu výřivka, na kterou jsme se těšili, voda ve dvou hlavních bazenéch se špinavostí a naprostou zeleností ani nehýbala a jít do ní by byl naprostý hazard se zdravím, takže ani to nebylo vůbec v pořádku. Na stránkách byla prezentována mola po celé délce pláže, ale reality byla, že se tam nacházela pouze jejich torza možná deset let stará.Pláž byla uklizena pouze ve středu, zbytek byl pokryt plastovými lahvemi a bordelem. Další šok byl, že nám v 5:30 ráno zaklepali na dveře, že k nám jdou uklízet. To jsme razantně odmítli s tím, ať příjdou po snídani. Nepřišli. Ale když jsme se vraceli z pláže, otevřel nám uklízeč náš pokoj s tím, že tam jde s náma a že mu nevadí, že jdeme do sprchy, že mu úklid našeho pokoje zabere jen 5 minut a že máme dělat jako by tam nebyl. Na to jsme neměli již co říci!!! Absolutně nevhodné, neetické a neprofesionální, aby si dovolil někdo z úklidu přijít na pokoj, když tam jsme. Pokoj nám nakonec uklidili až 5 den. Z našeho 7 denního pobytu jsme strávili minimálně čtvrtinu času, kdy jsme měli relaxovat a užívat 5hvězdičkových služeb sjednáváním náprav. Ani při odjezdu z hotelu ve 24h nám nebyl dán žádný balíček na další den, takže jsme zůstali bez jídla až do 10 h příletu do Prahy. Značce Čedok jsme pevně věřili, ale to, jak skoro nic neodpovídalo jejich nabídce v katalogu,jak situace vůbec nebyla pod kontrolou, za to žádáme kompenzaci ve formě vrácení peněz, neboť za takovéto služby jsme opravdu nezaplatili.
Čedok - Mosaique Beach Resort Taba 5hvězdičkový komplex
Kompenzace ve formě vrácení minimálně 50% placené částky z ceny zájezdu či náhradní odpovídající zájezd.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytknul-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytknul-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.