Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Společnost Stander i zaslala produkt s fakturou, který jsem jim zaslala zpět i s poznámkou, že si nepřeji jejich zboží dostávat. Dnes mi přišla SMS, že mám neuhrazenou fakturu a že jejím uhrazením se vyhnu poplatu za výzvu. Nenašla jsem žádný kontakt, na který bych zavolala / napsala (sms přišla z info čísla, na které se odpovědět nedá).
Existuje možnost, jak této společnost zakázat činnost? Podle stížností vidím, že je to dost rozšířená záležítost.
Děkuji
Renata Pekárková
***
Nepřeji si být kontaktována vyděrači, kteří zasílají nevyžádané zboží, za které chtějí zaplatit
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud došlo ke zrušení objednávky (nebo odstoupení od smlouvy) a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Závěrem uvádíme, že činnost společnosti zakázat nemůžeme - na základě podnětů od spotřebitelů by však mohla být společnost sankcionována ze strany státních (polských) či nadnárodních orgánů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.
Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.