Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
6.5.2022 jsem reklamoval bezdrátová sluchátka. 7.6.2022 jsem znova kontaktoval reklamační oddělení, jelikož uběhla zákonem daní doba pro reklamaci zboží, ve které jsem nebyl kontaktován obchodem a požádal o vrácení financí.
Na tento email jsem nedostal odpověď a do telefonu mi bylo řečeno, že žijí v domněnce, že peníze již vrátili.
14.6.2022 jsem opět urgoval svojí žádost o vrácení financí, ale bohužel bez odezvy.
7.7.2022 a 22.7.2022 jsem opět urgoval emailem vrácení financí společně s doloženým dokladem o úhradě poštovného při zasálání zboží na reklamaci. Tyto emaily byly opět bez odezvy.
Na telefonické dotazy mi bylo vždy řečeno jednatelem, že dobropis tam je, že peníze pošlou a bohužel se tak nestalo.
Dnes 2.8.2022 mi sdělili, že reklamaci neuznává a že se jedná o pozáruční servis.
Sony WH-H910N
Vrácení financí za zboží včetně částky za poštovné.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel odstoupil od smlouvy v době po uplynutí 30 dnů od počátku reklamace a zároveň před jejím zamítnutím, má na toto odstoupení od smlouvy právo. Podnikatel je tak povinen spotřebiteli vrátit finanční prostředky, které od něj obdržel.
Zároveň se domníváme, že "slibem" po telefonu, že peníze budou vráceny, došlo k uznání reklamace. Dle § 430 občanského zákoníku je podnikatel zavázán jak sliby jednatele, tak sliby jeho zaměstnanců (nejedná-li se o zjevný exces, což z popisu nevyplývá).
Na základě výše uvedeného se domníváme, že je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli peníze z důvodu odstoupení od smlouvy. Jedinou výjimkou by bylo, pokud by zboží bylo reklamováno po 24měsíční lhůtě a jednalo by se tak o smluvní záruku. To však ze stížnosti nevyplývá.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.