Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den, změnu adresu jsem Vám nahlásila, zboží dosud nepřišlo, takže nemám za co platit Pokorná
Dámské žiletky
Vyřešit upomínku, přišla 2x SMS upomínka za neuhrazenou fakturu
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za zboží, které si prokazatelně objednal a které mu podnikatel doručil. Dle popisu došlo k objednávce, avšak zboží nebylo doručeno.
Protože podnikatel patrně nebude moci prokázat, že zboží doručil, nemá pravděpodobně nárok na uhrazení částky za zboží. Podnikatel se povinnosti doručit zboží nemůže zprostit tím, že zboží předá dopravci - prodávající totiž zpravidla ručí i za dopravce, se kterým uzavřel smlouvu. Výjimkou by byla situace, kdy by spotřebitel vybral dopravce jiného než podnikatel nabízí. Nedomníváme se však, že by se zde o takový případ jednalo.
Pokud by spotřebitel zboží zaplatil a následně mu nebylo doručeno, mohlo by se ze strany podnikatele jednat o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.
Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.