Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
chtěla bych upozornit na velmi nečestné jednání firmy STANDER. Ač to normálně nedělám v lednu jsem vzala telefon, kde mi byly nabídnuty produkty firmy Stander. Objednala jsem si vzorek zdarma, že to zkusím a když tak hned odhlásím jak mi bylo řečeno. Po první zakázce jsem volala na číslo telefonu v přiloženém dopise, kde jsem nadiktovala údaje zakázky pro zrušení a žila v domnění, že jsem zasílání produktů každý měsíc zrušila. Nestalo se a přišel balíček znovu, tentokrát tam byl uveden telefon někam do Ostravy, ten byl hluchý, zaslala jsem zpět na těžko dohledatelnou adresu do Ostravy s dopisem, že žádné další zásilky nechci. Baliček opět přišel již 2x s fakturou, kterou jsem vždy poslala zpět doporučeně do Polska, nicméně stále zasílají zboží a vyhrožují vymáháním prostřednictvím sms na které nelze odpovědět mailem, na který též nelze odpovědět, telefony nefungují....Nevím už co mám dělat. Děkuji za radu. Dana Céová, Přecechtělova 2430/33, 15500 Praha 5
produkty s CBD a apple od firmy STANDET
ZRUŠENÍ ZASÍLÁNÍ NEVYŽÁDANÉHO ZBOŽÍ A FAKTUR
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz