Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59547Vymáhanie platby za neobjednaný tovar

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2022, před 2 lety

Marta Jurášková

Znění stížnosti

Dobrý deň.
V stredu 20.júla 2022 som dostala sms so správou, že som neuhradila faktúru 10039704 v sume 16,95 eur. Na sms sa nedá odpovedať, odosielateľ je Stander. Nič som si neobjednala a preto neviem, čo mám uhradiť. Ani telefonicky som nič neodsúhlasila. 2.augusta mi prišla opäť správa, že som neuhradila faktúru s dodatkom, že mi bude účtovaný aj poplatok v sume 5 eur za neuhradenie faktúry. Prosila by som informáciu, za aký tovar to mám zaplatiť. V polici mám dva neotvorené balíčky, ktoré boli hodené do schránky. Sú zabalené, ani ich nemienim otvárať. Ak sa jedná o tento nevyžiadaný tovar, nech sa páči, príďte si ho prevziať. Nemienim platiť poštovné za vrátenú zásielku, ktorú som si neobjednala.


Produkt

Neviem, o aký produkt ide.


Požadované řešení

Žiadam, aby ste mi nič neposielali, nekontaktovali ma a nevymáhali odo mňa peniaze za neobjednaný tovar.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2022 12:40, před 2 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.

Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).

Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.

Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 23:46, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.

Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.