Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Reklamoval jsem hodinky Xiaomi Mi Band 6, protože přestala fungovat dotyková plocha displaye a později i display samotný. Jinak hodinky skrze párování přes mobil fungovaly, měřily tepovou frekvenci, SpO2 atd. Od Mall CZ jsem dostal pouze informaci, ze reklamace nebyla uznána, protože výrobek byl nevhodně používán, bez dalšího vysvětlení. Nutno dodat, že hodinky byly používané běžně (cyklistika, plavání, běh) cca rok a ani nevykazovaly známky jakéhokoliv poškození. Jak nyní postupovat? Nikdy jsem se se zamítnutím nesetkal, bohužel další argument proti Mall CZ, u konkurence si možná člověk připlatí pár korun, ale neřeší pak zamítnutí.
Xiaomi Mi Band 6 objednávka ***
Oprava, výměna nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, autorizovaný servis uvádí, že reklamace je zamítnuta z důvodu mechanického poškození/opotřebení. Na zařízeny byly shledány vrypy a škrábance po pádech a nárazech. Jedná se o elektronické zařízení, které vlivem pádu nebo mechanickým poškozením mění své elektronické vlastnosti a tím dochází k částečné nebo úplné nefunkčnosti zařízení. V případě, že s výsledkem nesouhlasíte můžete zboží reklamovat přímo v autorizovaném servise pro danou značku, případně se obrátit na soudního znalce v oboru. S pozdravem, Hana overeno@mall.cz
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Jak uvádíme v původním vyjádření (a ostatně i společnost), může se spotřebitel obrátit na soudního znalce, s jehož posudkem by mohl zamítnutou reklamaci rozporovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.