Společnost


JEZDECKÁ STÁJ GABRIELKA, z.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59568Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
02.08.2022, před 2 lety

Pavel Stránský

Znění stížnosti

Naše dcery ve věku 9 a 12 let absolvovaly tábor s koňmi v termínu 16.-23.7.2022.
Stěžovaly si na celou řadu věcí, které popisuji níže. Ještě v den odjezdu jsem 2x telefonoval - s paní provozní a paní vedoucí tábora. Návazně jsme 27.7.2022 odeslali oficiální stížnost-reklamaci předsedkyni spolku a vedoucí tábora s žádostí o finanční kompenzaci.
Písemná odpověď paní předsedkyně byla kompletně zamítavá s tím, že vůbec nepochybily a nám nabízí na podzim jednu vyjížďku na koni zdarma pro děti.

Program tábora, který je uveden na webových stránkách vůbec neodpovídal realitě, kterou popisuji níže.

Realita třetího turnusu tábora:

Za celý týden neměli ani jednu hru s koňmi. Na koních jezdili pouze 4 dny po dobu cca. 15 minut. Dva dny nejezdili na koních vůbec. Na jízdu bylo přistaveny pouze tři koně pro všechny děti, takže se všichni museli dlouze prostřídávat a třeba i dvě hodiny nebo déle čekat , až na ně přijde řada (a mezitím nic nedělaly). Na koních v přírodě nebyly ani jednou. Žádná jízda zručnosti se nekonala a. Za celý týden neproběhla jediná teoretická výuka o koních. Environmentální výuka znamenala vyplnění dotazníku o přírodě a stavění domečku pro skřítky v lese, kde si vedoucí pustili nahlas hudbu z telefonu. Kydání hnoje bylo 2x denně po snídani a večeři, přibližně ¾ hodiny. Při práci u koní je vedoucí nic neučili. Ty děti co měli zkušenost, mohli koně ustájit, ostatní nemohli. Ani je to nikdo neučil. Po nařízení vedoucích dostali děti úkol vyplít jezdecký ovál kvůli údajné návštěvě, a to v největším horku. O králících, které krmili, se také nedozvěděli vůbec nic.

Vedoucí si celý turnus snažily maximálně ulehčit, nejevily o děti zájem.
Celotáborová hra spočívala v kradení si navzájem papírků ostatních dětí (skupin).
V případě, že se děti navzájem nedohodli na programu nebo aktivitách nebo když si dcera stěžovala, že by něco potřebovala, odvětily, že si to mají vyřešit mezi sebou sami.
Dokonce byla tendence některých dětí naše dcery šikanovat a ani v tomto případě nebyly vedoucí schopné po stěžování si dětí, zjednat pořádek a situaci řešit.
Pokud dcery přišli později na snídani, byly nuceny, aby dělali dřepy nebo kliky.
2x místo večerního programu děti masírovali vedoucí za marginální odměnu, kterou bylo lízátko.

Dcery bydlely v chatce, která byla neopravená. Pro děti byly k dispozici dvě sprchy, z nichž se v jedné bylo rozbité světlo. Fungovala tedy pouze jedna sprcha a vedoucí dětem zakázali, aby si mohli umýt hlavu a chvátaly na ně.
Další nemilé překvapení pro nás bylo, že dcery po jídle myly nádobí.
To v nás v několika bodech vzbuzuje dojem, že děti byly, využívány jako levná pracovní síla, kterou jsme ještě navíc platili.


Produkt

Program tábora na webových stránkách: Program tábora je určen pro úplné jezdecké začátečníky i pro pokročilejší jezdce. Začátečníkům je jezdecký program upraven tak, aby jej děti zvládly, jsou zapojeny hry s koňmi a výcvik na lonži, kde děti získávají důvěru a sebejistotu. Děti jezdí na koni každý den, kromě dne příjezdu, kdy se vzájemně seznamují a dne odjezdu. Jezdí se za každého počasí, pokud prší, jezdí se v hale. Děti jsou rozděleny na ježdění podle zkušeností. Začátečníci jezdí na lonži s instruktorem, pokročilí samostatně, lze i na vyjížďky do přírody. Učí se ovládat koně při jízdách zručnosti a při hrách s koňmi. Na opakovanou žádost rodičů se část dne o koně i starají, mají i teoretickou výuku formou hry. Nedílnou součástí programu je nenásilná environmentální výchova vedoucí k ochraně přírody a respektování přírodních zákonů...


Požadované řešení

Cena tábora cca.6000 Kč za osobu x 2 děti.
Dohromady cca.12000 Kč.
Doprava byla vlastní.

Finanční kompenzace do výše 50% z ceny tábora


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2022 11:35, před 2 lety

Zájezdem ve smyslu § 2521 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je dle § 1b zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, soubor alespoň dvou různých typů služeb cestovního ruchu podle § 1a téhož zákona. V řešené věci se pravděpodobně o zájezd ve výše uvedeném smyslu jedná, protože spotřebiteli bylo poskytnuto ubytování a jiná služba z oblasti cestovního ruchu (která zde pravděpodobně spočívala v projížďkách na koních, doprovodného programu atp.). Z tohoto důvodu se na řešenou věc použije úprava zájezdu obsažena v § 2521 a násl. občanského zákoníku.

Ohledně vad zájezdu platí, že zájezd má vadu, není-li některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se smlouvou. Dle § 2540 občanského zákoníku platí, že má-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu v souladu s § 2537 odst. 2 občanského zákoníku, má spotřebitel právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady.

Pořadatel má povinnost odstranit vadu zásadně ihned poté, co ho o ni spotřebitel informuje. Neodstraní-li pořadatel vadu a jde-li o podstatnou vadu, může zákazník odstoupit od smlouvy bez zaplacení odstupného.

V řešené věci je vadou zájezdu to, že v rozporu se smlouvou byl jednostranně změněn program bez zjevného důvodu (např. nepřízeň počasí apod.). Jestliže byl program tábora odlišný oproti oprávněnému očekávání bezdůvodně, může spotřebitel uplatnit reklamaci. Vzhledem k tomu, že tábor již proběhl, mohla by být vhodným nárokem (v případě uznání reklamace) přiměřená sleva - to však záleží na dohodě stran.

Vzhledem k tomu, že reklamace byla již jednou zamítnuta, může spotřebitel zvážit kontaktování České obchodní inspekce za účelem mimosoudního řešení sporu (viz níže).

V uvedeném případě se bude nejspíše zkoumat především srovnání s uvedeným programem a "účelem" tábora. Jestliže děti měly být v kontaktu s koňmi a za celý turnus na nich jely přibližně hodinu, by se mohlo jednat o pochybení podnikatele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:37, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.