Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Vodafone ma ine ceny pre zakaznikov s prechodnym pobytom. Pri objednávke internetu zaplatí zákazník so slovenským občianstvom zábezpeku 4200czk a francúzskym 12000 czk. Tak tiež zľavy na telefóny ku niektorým paušálom platia iba pre zákazníkov s trvalým pobytom.
Internet/telefon
Stene podmienky pre všetkých klientov, bez diskriminácie na základe občianstvo príp. Imigrantov statusu.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
Bylo by tedy vhodné, aby společnost uvedla "legitimní cíl", pro který jsou zálohy násobně vyšší. Jestliže takový cíl není, resp. prostředek k jeho dosažení je nepřiměřený, byl by porušen zákon. Vzhledem k tomu, že je záloha pro jiného občana Evropské unie téměř trojnásobná, by měl být důvod opravdu vážný.
Pokud má spotřebitel pocit, že byl zkrácen na svých právech, může se obrátit na Českou obchodní inspekci (např. přes podatelnu https://www.coi.cz/podatelna/).
Dobrý den, pane Marcinko, mrzí mě, pokud došlo k nedorozumění. Dle platných Všeobecných podmínek, můžeme po zákaznících požadovat jistinu, o jejíž výši informujeme ještě před samotným uzavřením smlouvy. Jistina slouží k zajištění plnění finančních povinností ze smlouvy. Výše jistiny se tak může měnit, dle ověření platební historie v registru dlužníků či veřejných rejstřících. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.