Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.7.2022 jsem oslovila manažerku kvality a obch.ředitele z důvodu nekvalitního výrobku, červená řepa-plátky, sterilovaná zelenina, 640 g. Plátky byly černé nebo měly černé pruhy /plíseň/. Obch.ředitel požádal o foto etikety a obsahu, aby mohl stížnost /reklamaci/ řešit. Vzhledem k mému věku to provedla dcera, která mi řepu a i sobě zakoupila. Jelikož po obdržení požadovaného fota se obch.ředitel odmlčel, manažerka kvality nereagovala vůbec, obrátila jsem se na ředitele společnosti. Ten také nereaguje. Podporuji české výrobky a podniky, tato společnost se na stránkách prezentuje kvalitou, množstvím a různorodostí sortimentu. Pokud se kvalita "nepovede", měla by společnost zaujmout stanovisko a problém vyřešit.
Červená řepa - plátky/ozdobný řez/, sterilovaná ve sladkokyselém nálevu, 640 g.
Jsem milovníkem červené řepy, uvítala bych nové zboží. Jelikož jich dcera koupila 5ks mně a 5ks sobě, uvítám i vrácení peněz.
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá kvalitou objednávce, je možné jej reklamovat. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V případě, že společnost nekomunikuje, může spotřebitel využít formu doporučeného dopisu s dodejkou - uplatní se zde fikce doručení (tedy jako by podnikatel převzal) a následně nebude sporu o tom, zda byl podnikatel o této skutečnosti informován.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.