Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Přeto, že jsem si nic neobjednali, pouze jsme akceptovali zaslání bezplatného zaslání vzorku bez jakékoli zavázání se k dalšímu odběru, začaly chodit nevyžádané balíčky jakési kosmetiky (postupně dva) za různou cenu s tím, že máme zrušit jejich odběr, pokud si je zasílat nepřejeme. Telefonicky či mailem. Na telefon nikdo nereaguje, není možné se dovolat... Pod vlivem informací z vašich stránek jsme poslali doporučený dopis i mail s totožným zněním - nic jsme neobjednali, tudíž nic platit nebudeme, žádáme u urychlené ukončení zasílání čeholiv a okamžité odstranění našeho jména a adresy z jejich adresáře. Reakce ze strany této prapodovné šmejdské firmy - přišla výhrůžka o info k okamžitému zaplacení, jinak budou účtována penále... Maminka, které je vše adresováno, je z celé záležitosti nesvá a zděšená. Prosím o radu, jak máme v této záležitosti dále postupovat, abychom se zbavili nátlaků a ataků od této firmy?
Vzhledem k tomu, že jsme si nic neobjednali, přesto jsme reagovali s tím, že si nepřejeme nic zasílat, nechceme žádné výhrůžky z jejich strany a přejeme si ukončení těchto nátlakových akcí - zásilek, vymáhání plateb či penále. Zkrátka požadujeme, aby akceptovali i písemné výpovědi zaslané na adresu firmy i na mail.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.