Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 19.5.2022 jsem řádně dle smluvních podmínek ukončila předplatné produktů firmy Stander. 8.7.2022 přišla opět zásilka, urgováno ukončení předplatného. Odpověď obchodníka byla kladná, s tím, že mám zboží zaslat zpět. Zboží jsem zaslala zpět na vlastní náklady, i s dopisem. Následovala sms s výzvou k úhradě, dnes další výzva přes sms s připočítaným příplatkem za vymáhání.
První zboží bylo zasláno na základě telefonické domluvy, poté předplatné řádně zrušeno. Měsíc byl klid, poté opět nevyžádaná zásilka.
Ihned po obdržení nevyžádaného zboží obchodník informován o pochybení, zboží zasláno zpět na vlastní náklady.
Obtěžující VYMÁHAJÍCÍ SMS k úhradě faktur neobjednaného zboží, které bylo dle pokynu zasláno zpět.
Vitamínové tablety, konopný olej
Ukončení zasílání výhružných sms, potvrzení o ukončení předplatného a o neexistenci dluhu vůči obchodníkovi a vymazání z evidence obchodníka.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma (případně byla zaplacena), pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Spotřebitel také za zboží nemusí nic platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.