Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59616Požadavek zaplacení za zboží, které jsem podle obč.zákoníku včas a neporušené vrátila a vyhrožování mi sankcemi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2022, před 2 lety

Jiřina Jirmanová

Znění stížnosti

Vážení, dnes jsem již vdova, tak nemohu přesně říci, jak jsem si objednala Váš produkt, který, když mi přišel, tak jsem ihned zaplatila, ale ihned jsem 28.4.2022 napsala a požádala o odstoupení od smlouvy, o které není vůbec nic známo, že jsme ji uzavřeli. Vaše zboží však chodilo dále. Poslední faktura č. *** byla Vámi vystavena 7.6.2022 a splatná 1.7.2022 i se zbožím byla mnou vrácena dne19.6.2022 spolu se žádostí o její storno. Jednalo se o částku 399Kč. Dopis se žádostí o ukončení dodávek, tedy o odstoupení od smlouvy jsem odeslala 28.4.2022. Všechny dopisy byly posílány doporučeně, takže mám u sebe veškeré doklady o jejich zaslání. Nemohu tedy pochopit, proč mi stále posíláte SMS zprávy /výhružné/ o případných senkcích a peněžním postižení.
Toto všechno se odehrávalo v době,kdy jsem pečovala o svého manžela do konce jeho života, kdy mi 12.6.2022 skonal. Pro mne je to od Vás skutečně bezcharakterní jednání. V této době nemám k Vám žádnou povinnost finanční a na vymáhání nemáte v tomto případě žádný nárok.


Produkt

Immunity Serum l ks 399Kč pro zákaznicé číslo ***


Požadované řešení

Přestaňte mi posílat výhružné SMS o finančním postihu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2022 12:57, před 2 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a pokud tomu tak bylo, zda nebyla později zrušena.

Pokud by i došlo ke zrušení existující objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží bylo doručeno, jednalo by se patrně o neobjednané plnění - jestliže objednávka ani neexistovala, neměl by o neobjednaném plnění být pochyb. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.

Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 16:42, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.