Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.2.2015 jsme v prodejně Planeo Elektro Svitavy zakoupily počítačovou myš HP X1500. Po 14-ti dnech nám přestalo fungovat pravé tlačítko. Při uplatnění reklamace, kdy jsme chtěli myš vyměnit (neshoda s kupní smlouvou) nám prodavač sdělil, že myš musí poslat k odbornému posouzení do servisu, že on není oprávněn posoudit, jestli jsme si myš nepoškodili sami (hozením do vody apod.) Můžu v tomto případě požadovat po prodavači ihned výměnu za nové zboží (příp. odstoupení od smlouvy) nebo musíme čekat na vyřízení reklamace a potom teprve žádat o výměnu. Při prokázání nefunkčnosti dle našeho názoru stačí myš připojit v prodejně k počítači a její nefunkčnost ověřit ihned.
myš HP X1500
výměna zboří, příp. odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající má právo oprávněnost reklamace posoudit. Zákon o ochraně spotřebitele prodávajícímu ukládá povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Primárním nárokem spotřebitele z nesplněné jakosti při převzetí je právo na dodání nové věci, pokud to není k povaze vady nepřiměřené. Pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu a s nižšími náklady, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Způsob vyřízení reklamace by však neměl spotřebiteli způsobit značné obtíže.
Společnost FAST ČR, a.s. byla o podané stížnosti informována, doposud však neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.