Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59631Reklamace, odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2022, před 2 lety

Renata Krajcarová

Znění stížnosti

3.5. jsem objednala šaty pro dceru na svatbu. Bylo uvedeno dodání 15-40 pracovních dní. Balíček došel 12.7.což je asi 50 dní. Když mi po 40 dnech nepřišel, chtěla jsem objednávku zrušit, ale odepsali, že to nejde. Balicek přišel když jsem byla na dovolené. Balíček jsem rozbalila po návratu domů. Šaty, které už jsem nepotřebovala, protože svatba již proběhla, byly navíc dceři malé. Objednala jsem vel. 11,coz je asi 146-152,prisla vel. 130 Okamžitě jsem podle instrukcí vyplnila reklamaci. Bylo to akorát 14 dnů. Reklamaci přijali, s tím, že dají vědět. Dnes mi přišel mail, že bohužel nemohou uznat, protože uběhla lhůta 7 dnů.Navic u zboží mají uvedeno, vrácení do 100 dní bez udání důvodu.


Produkt

Dlouhé divci šaty s květinami a mašlí


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.8.2022 17:35, před 2 lety

Pokud by společnost znala skutečnost, že se jedná o šaty na svatbu a musí tak být dodané do určitého data, jednalo by se o tzv. fixní závazek. Ten dle ustanovení § 1980 odst. 1 zaniká prodlením dlužníka - nebylo by tak potřeba odstoupit od smlouvy, neboť tento zánik má stejné účinky jako odstoupení (odst. 2 stejného ustanovení).

Jestliže s touto skutečností nebyl prodávající srozuměn, nebude se s nejvyšší pravděpodobností o fixní závazek jednat a spotřebitel tak bude muset od smlouvy odstoupit.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.


Co se týká samotné reklamace:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Zároveň platí, že by vada měla být vytknuta bez zbytečného odkladu. S ohledem na to, že se tato ustanovení musí vykládat ve prospěch spotřebitele se domníváme, že 7denní lhůta je zjevně nepřiměřená a společnost byla povinna se reklamací zabývat - reklamace tím dle našeho názoru nebyla vyřízena řádně. Nevyřízení reklamace řádně (a včas) je podstatným porušením smlouvy a ne jeho základě lze od smlouvy odstoupit (§ 2002 odst. 1občanského zákoníku).

S ohledem na výše uvedené se domníváme, že spotřebitel měl právo od smlouvy odstoupit (ve 14denní lhůtě bez udání důvodu), které mu stále náleží (nevyřízení reklamace řádně a tím pádem podstatné porušení smlouvy).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2022 16:47, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.