Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
už pár měsíců mi chodí balíčky od společnosti Stander, až momentálně tento týden mi přišla SMS, že jsem nezaplatila fakturu 499,-.. volala jsem na jejich linku, že chci posílání balíčků zrušit, paní mě informovala, že by posílání balíčků mělo být zrušeno a ať ty balíčky, co mi přišli, pošlu zpátky. Tak jsem jela do města kam mi ty balíčky chodí a poslala všechny z5, každopádně dnes mi prý na adresu trvalého bydliště přišli další 2, tak jsem tam volala znovu a pán mě informoval, že tedy odesílání balíčků zrušil (zase) a že si balíčky mohu nechat, takže nejdřív jsem je musela vrátit a teď si je mohu nechat??
Nikde jsem se neregistrovala a NECHCI, aby mi něco takového bylo zasíláno a aby mě někdo vyhrožoval, že mám zaplatit fakturu..
Volala jsem tam 2x a dokonce jsem psala mail, že chci, aby mi poslali, že je to opravdu zrušené.. stále bez odpovědi.
Vzhledem k tomu, že mi to dost komplikuje život, tak nechci aby mi něco takového bylo stále posíláno.
Prosím, o vymazání údajů z jejich databáze a ať už mi nic nechodí..
Děkuji.
v jednom byl CBD olej a další jsem neotevírala
zboží jsem poslala zpět a jen chci, aby mi nic už nechodilo
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma (vycházíme z podobných zkušeností), pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Přestože byl smluvní vztah (pokud existoval) vypovězen, doporučujeme zvolit písemnou formu výpovědi, případně písemné potvrzení telefonické výpovědi od společnosti. Spotřebitel bude mít v případě sporu lepší důkazní pozici.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.