Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes jsem zjistil, že mi byli strženy peníze a přitom jsem účet zrušil a již ho nepoužívám. Byl jsem zde na seznamce ani ne měsíc, jednou jsem zaplatil požadovanou čásku. Ale dál služby neužívám. Tak jak je možné, že mi částka odešla?
Požaduji vrácení peněz a zrušit automatické strhávání peněz. Děkuji.
|
Tweet |
Ačkoliv to ze stížnosti nevyplývá přímo, mohlo by v tomto smluvním vztahu dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Šnajdre.
O jakou seznamku se jedná, přes jaký email jste byl registrovaný?
Pošlete prosím také poslední 4 čísla karty, ze které došlo k platbě. Díky tomu můžeme platbu dohledat.
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Dobrý den a
předem děkuji za snahu o řešení.
Byl jsem přihlášen na - HledamVztah.cz,
registrován email - *** a
poslední 4 čísla karty - ****.
S pozdravem
Šnajdr
Děkujeme stranám za součinnost.
Odpověď spotřebitele byla anonymizována a požadované údaje byly přesunuty do "referenčních údajů", kde jsou viditelné pouze pro strany sporu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat o dalším řešení případu.
Dobrý den,
na daný email jsme nenašli žádnou navázanou platbu a ani v databázi není daný profil vidět jako placený.
Ještě tedy prosím o upřesnění - ke kterému datu došlo k poslední platbě a v jaké částce.
Děkuji
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Dobrý den,
v příloze posílám doklad o poslední platbě, která mi byla stržena automaticky a to jsem již měl zrušenou službu.
S pozdravem Šnajdr.
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat o vývoji v případu.
Dobrý den pane Šnajdre.
Jde o profil vázaný na email ***.
S pozdravem
DuPonti
Dobrý den,
šlo o seznamku HledamVztah.cz, kde jsem se přihlásil, zaplatil první požadovanou částku a po necelém měsíci se odhlásil. Po té mi byla stržena částka z účtu a přitom jsem vlastně profil na té seznamce zrušil a neužívám. Byl vázán na email ***.
S pozdravem Šnajdr.
Děkujeme stranám za součinnost.
Údaje byly anonymizovány, aby nedošlo k jejich zneužití. Strany sporu je mohou najít v kolonce "Referenční údaje".
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat, zda účet dohledala.
Dobrý den,
děkujeme za odpověď.
Od nás ale nešlo o dotaz - šlo o konstatování. Máte více profilů a placený profil byl registrovaný přes email vena... Z platby to vyplývá - viz příloha.
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Dobrý den,
ano, už to vidím a máte pravdu, to souhlasí. A já bych rád vše zrušil, asi se mi nedaří. Tak bych Vás rád požádal o zrušení těchto profilů, pokud to půjde z Vaší strany, s poděkováním to uvítám. A dále, jestli bude možné, aby se mi peníze již automaticky nestrhávali. Co odešlo, odešlo. Mělo to svůj důvod.
Předem děkuji,
s pozdravem Šnajdr.
Děkujeme stranám za součinnost.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost zpět na společnost, aby mohla informovat o vývoji v případu a dále komunikovat se spotřebitelem.
Dobrý den, pane Šnajdře.
Děkujeme za zprávu.
Vracíme Vám část peněz z platby. Vrácenou částku uvidíte k datu původní odchozí platby.
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Dobrý den,
děkuji, vše dopadlo jak uvádíte. Jsem rád a vděčný všem co se podíleli na vyřešení mé stížnosti, na to co jsem patrně způsobil i svou nevědomostí se omlouvám a tím za tu práci všem stranám moc děkuji. Jsem opět o nějaké zkušenosti obohacen.
Ještě jednou děkuji, myslím, že je vše vyrovnané a ukončené.
S pozdravem
Šnajdr.
Na základě vyjádření obou smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.