Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vrátil jsem zboží, respektive měnil to samé jen s jinými parametry. Při vracení peněz za zboží účtovali menší částku, menší, než za kolik jsem u nich koupil. Byl to rozdíl v jejich prospěch u tří drobných věcí - jističů - 277,2 Kč. Je to normální?!!!
Zboží jsem koupil 20.7.2022 a vracel - měnil - 4.8.2022.
A jak to, že si počítali recyklační poplatek, dohromady 1,03 Kč u věcí, které byly koupeny, takže poplatek byl zaplacen, pak byly vráceny a poplatek byl zaplacen znovu. Odhaduji, že částky budou ve velkém množství daleko větší než ta cca jedna koruna.
POKUTA A VRÁCENÍ PENĚZ
|
Tweet |
Z popisu není jasné, zda bylo zboží zakoupeno mimo obchodní prostory prodávajícího (např. online, ale také třeba na veletrhu apod.).
Pokud by tomu tak bylo, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě od převzetí zboží - v této lhůtě musí projevit vůli od smlouvy odstoupit a zboží musí následně vrátit bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dnů od odstoupení).
Jestliže však zboží bylo koupeno v obchodních prostorech prodávajícího, nepoužije se tato zákonná úprava a vrácení zboží je možné jen v případě, že si to strany ujednají a za podmínek, jaké si ujednají.
V případě zákonného odstoupení musí prodávající spotřebiteli vrátit veškeré finanční prostředky, které od něj přijal [výjimkou je snížení hodnoty zboží dle § 1833 občanského zákoníku, kdy spotřebitel prodávajícímu odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN)].
U smluvního odstoupení od smlouvy se toto odstoupení řídí především smluvními podmínkami - jedná se o možnost nad rámec povinností podnikatele a z tohoto důvodu si tak může stanovit podmínky, o kterých však spotřebitele musí předem informovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.