Společnost


Deoline Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59669Neuznané vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.08.2022, před 2 lety

Petr Dědina

Znění stížnosti

Dobrý den, od výše uvedené firmy, jsem si objednal "korkovou" nástěnku. Nástěnka mi přišla, zboží jsem převzal. Nebyl jsem spokojen s kvalitou zboží. A tak jsem jej nafotil, natočil, zabalil do původní krabice ve které přišla a PPLkem odeslal zpět. Druhý den mi prodejce poslal email s fotkou roztrzene krabice a protrhle nástěnky. S tím, že mi neuznávají vrácení zboží a že si jej můžu opět vyzvednout.
Mám podezření, že pan P. si udělal díru do krabice sám, protože v den vrácení zboží, jsem udělal dotaz jak mám postupovat v případě vrácení zboží. A k tomu dotazu jsem dal jasně najevo, že se mi nelíbí kvalita nástěnky. Na webu píšou, že je nástěnka z pravého korku. V balíčku mi přišel kus kartonu, na kterém byla nalepená velmi slabá vrstva korku. Samozřejmě to, že si zboží zničili sami mohou být pouze mé domněnky. Lze se vůči tomuto problému nějak bránit? Zjistil jsem, že je možnost zásilku reklamovat u Ppl. Ale nelíbí se mi, že je zde prostor pro vznik menšího podvodu.


Produkt

"Korková" nástěnka


Požadované řešení

Chci vrátit peníze poctivou cestou. Ovšem nevím jak je možné se proti tomuto bránit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2022 14:48, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí. V daném případě tedy bude rozhodné, v jakém stavu byla zásilka předána přepravní společnosti zpět k prodejci a v jakém stavu ji prodejce převzal (doklad o zaslání, doklad o převzetí).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 11:05, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.