Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
V květnu t.r. jsem v prodejně LIDL v Trutnově odevzdal vratné obaly v celkové ceně 800,- CZK. Bohužel brzy poté jsem skončil v nemocnici a v době, udávané na kuponu, který je potvrzením vrácení obalu, tedy 30 dnů, jsem nemohl zmíněné kupony uplatnit. Po návratu z nemocnice jsem se obrátil s e-mailovým dotazem a spíše s prosbou o radu, jak mám dál postupovat, aby mi částka 800,- CZK byla vyplacena .
Dne 03.08.2022 mi bylo Zákaznickým servisem stručně sděleno, že "platnost kuponu je 30 dnů a prodloužení platnosti není možné"...Mimo to mi bylo doporučeno vyzvednout částku za vrácené obaly ještě týž den.
Jelikož jsem pátral v zákoně č. 634/1994 Sb, i v jiných právních normách a nikde jsem jakési "právo obchodníka " stanovit jakousi lhůtu pro uplatnění kuponu, dospěl jsem k názoru, že postup Zákaznického servisu firmy LIDL v.o.s. nemá pravděpodobně oporu v zákoně.
V dané chvíli jednám se svým právníkem, zaslal jsem i dotaz Vaší firmě i dotaz na ČOI a jsem připraven se bránit všemi dostupnými prostředky
Pokud je dTeste schopen pomoci situaci vyřešit, budu Vám velmi vděčný - v tomto podivném státě se soudní spory obecně táhnou neúměrně dlouho a leckdy s nejistým výsledkem....
S díky a pozdravem Pavel Kerner
LIDL v.o.s. odmítla uhradit částku za vrácené obaly s tvrzením, že platnost "kuponu" je pouze 30 dnů a nelze ji prodloužit
Vrácení částky 800,- CZK za vrácené zálohované obaly.
|
Tweet |
V daném případě se jedná o smluvní ujednání, o kterých musí být spotřebitel informován jasným a srozumitelným způsobem, a která nezakládají v rozporu s požadavkem přiměřenosti významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele (§ 1813 občanského zákoníku).
Zákon neupravuje dobu pro uplatnění kuponu ani povinnost ji prodloužit z důvodů hodných zvláštního zřetele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Kernere, omlouváme se za komplikace a mrzí nás, že jste neměl možnost vrátit vratné obaly ve stanovené lhůtě. Nicméně tato skutečnost se nachází i na vratných lístcích a není z technických důvodů možné obaly vrátit i po této dané lhůtě. Tyto skutečnosti Vám již byly sděleny prostřednictvím naší zákaznické linky. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Lidl Česká republika v. o. s.
Spotřebitel nás informoval, že stížnost byla vyřešena proplacením zálohy. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.