Společnost


FP PRO, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:449
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59675Vratka vstupného koncert GREGORIAN 12.2.2022 - 3.180,- Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.08.2022, před 2 lety

Ludmila Vyčítalová

Znění stížnosti

Od 18.2.2022 se marně snažím získat částku zpět - jedna společnost "hází" vratku na druhou.
Patřím jako seniorka 65+ pod zákon 247/2020 Sb,, § 5.


Produkt

2 vstupenky po 1.590,- Kč


Požadované řešení

Prosím o sdělení, jak se mám bránit a domoct svých peněz.
Mám podat trestní oznámení na policii ? (neplatí se poplatky) X soud, aby poplatek nebyl vyšší ?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2022 15:18, před 2 lety

Spotřebitelka chtěla označit dva subjekty. Protože však jedním z nich byl zprostředkovatel, který již několikrát uvedl, že svou povinnost splnil a je nutné obrátit se přímo na pořadatele - tedy společnost FP PRO, s.r.o.

Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy, resp. koncertu odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.

K požadovanému řešení uvádíme, že se v tomto konkrétním případě nejspíše nejedná o trestný čin (i s ohledem na výši částky), avšak v případě, že by se poškozených našlo více, již by se o trestný čin jednat mohlo. Po společnosti lze peněžní prostředky požadovat i v rámci soukromoprávního sporu (tedy soudně), nicméně pokud by se pro něj spotřebitelka rozhodla, doporučujeme zvážit zaslání předžalobní výzvy (viz výše).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 11:07, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.