Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:377
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#59685Špatně dodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2022, před 2 lety

Dagmar Válková

Znění stížnosti

Dobrý den!Objednala jsem si u této firmy Beliamo, která se jeví jako klasický e-shop, společenské šaty vel.XL,kdy mi napsali k objednávce dodání zboží 14-40 dní! Samozřejmě chtěli platbu předem! Když mi šaty stále nešly ani po vypršení tohoto termínu,tak jsem objednávku urgovala! Poslali mi odpověď, že mají ve výjimečných případech možnost dodání až 365 dni!! S tímto jsem nesouhlasila,a napsala jsem jim, že mě na tuto skutečnost neupozornili při objednávce,a že chci od objednání ustoupit,a vrátit penize! Oni my znovu poslali asi 3 krát stejný e-mail o termínu dodání zboží 14-40dni,ve výjimečných případech až 365dni,a číslo objednávky abych ji prý mohla sledovat a k tomu i odkaz kde ji můžu sledovat! Ale když jsem zadala číslo objednávky,tak mi to psalo, že taková zásilka není vůbec evidována!! Když jsem jim znovu psala, že nelze zásilku vysledovat a že chci konečně vrátit peníze,a že se obrátím na Českou Obchodní Inspekci,tak mi asi za tři dny šaty došly,ale úplně v jiné velikosti!! Když jsem jim napsala, že šaty chci reklamovat, že jsou v jiné velikosti (malé) než mám v objednávce a že chci vrátit peníze,tak mi napsali, ať šaty vyfotím s krejčovským metrem na délku, přes prsa a v pase,aby bylo vidět, že nejsou podle jejich velikostní tabulky a mám vyplnit jejich reklamační protokol a vše jim odeslat!! Zároveň mi napsali ať jim zatím šaty neposílám! Asi za 14 dní mi odpověděli, že je má reklamace zamítnuta (přesto, že jsem měla objednané šaty XL a došly mi ve velikosti L)! Pokud s tím nesouhlasím,tak ať to řeším s nějakou firmou v Šanghaji!! Tak jsem jim opět napsala, že nebudu nic řešit v Šanghaji, že neumím čínsky,a že jsem si objednala a zaplatila tady v Česku, že znám reklamační řád, protože pracuji v obchodě,a taky řeším reklamace!Tak mi poslali znovu email, že oni to řešit nebudou a poslali nějakou adresu do Číny,a současně email že mi budou doručeny šaty do 14-40dni!?!? A poslali mi jejich reklamační řád,kde uvádí, že řeší reklamace při nedodání zboží, při prodlení v dodání zboží,nebo při dodání jiného zboží!! Což moje reklamace splňuje!! Tak Vás žádám o radu,jak mám postupovat a na co mám nárok! předem děkuji Válková, Obchodní 1325, 76502 Otrokovice


Produkt

Elegantní dámské šaty s květinovým motivem velikosti XL


Požadované řešení

Chci vrátit peníze!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2022 09:18, před 2 lety

Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 11:25, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.