Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 4.1.2020 v rámci akce - sleva na všechno, jsem zakoupil na prodejně Mountfield Hradec Králové myčku Patriot PW120 za částku 8490 Kč. Byla mi poskytnuta záruka v délce 36 měsíců. V letošním roce jsem v červenci chtěl myčku použít na čištění podezdívky. Zjistil jsem, že netěsní pistole, v místě napojení na trysku teče voda, samozřejmě na nohy. To bych asi neřešil radikálně, ale po 5 minutách práce, vypadla tlaková hadice z pistole. Zkusil jksem jí vrátit, závada se opakovala.
19.7.2022 jsem osobně navštívil prodejnu Mountfield - servis, kde jsem věc reklamoval. Po asi 5 dnech mi bylo oznámeno, že reklamace nebyla uznána, ač jsem se dožadoval důvodu, nebylo mi odpovězeno, vyzvali mě, abych si věc vyzvedl.
Zjistili, že došlo k mechanickému poškození koncovky tlakové hadice, což je asi pravděpodobné, když se po délce jak 2 letech s věcí pracuje a koncovka se zastrkuje do hlavice a vytahuje. Drží jí tam jen proti sobě umístěné zajištění dvou pružných drátů. Proč však teče voda z pistole už neřešili.
Navrhli mi abych si zaplatil opravu za asi 1400 Kč. Toto jsem razantně odmítl.
Myčka Patriot PW 120, vč. PW120-090063-2019
Požaduji, aby závady které jsem uvedl a které servis i zjistil byly opraveny zdarma v rámci prodloužené záruční doby.
|
Tweet |
Prodávající musí reklamaci písemně odůvodnit, nejlépe kvalifikovaným odborným posudkem, nestačí obecné tvrzení typu "mechanické opotřebení". Pokud reklamační protokol postrádá odůvodnění, reklamace nebyla vyřízena řádně a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.