Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás na doporučení právní poradny d´Testu:
Věc se týká neoprávněné fakturace od firmy innogy Energie, s.r.o., za období (níže uveden důvod), kdy uvedená firma převzala můj účet pro odběr plynu z režimu DPI po krachu Bohemia Energy.
Uzavřel jsem tedy smlouvu s touto firmou dne 5.11.2021, kterou jsem ale pro nevýhodné podmínky vypověděl v zákonné lhůtě dne 18.11.2021 (24.11.2021 jsem byl vyzván k uzavření smlouvy s jiným dodavatelem do 15.12.2021). Přesto, že výpověď byla dána v zák.lhůtě, bylo naúčtováno penále 28000,-Kč, které po několika mých námitkách a jednáních bylo stornováno.
Následné jednání s novým dodavatelem ale bylo neúspěšné, takže jsem po cca 14 dnech od výpovědi innogy Energie zahájil nové jednání (telefonicky) o smlouvě opět s innogy Energie. Nedodržováním termínů z jejich strany došlo k neúměrným prodlevám, proto jsem zahájil jednání s E.ON Energie, a.s. a uzavřel s ní smlouvu dne 27.12.2021. Přechod k této firmě ale nebyl umožněn až do 15.3.2022, jelikož innogy uvedla lživý důvod, že jsem podepsal "Dodatek o setrvání u firmy". Žádný takovýto dokument jsem ale neobdržel a podepsat tedy ani nemohl. Za toto období innogy fakturuje 8489,40 Kč. Odmítl jsem fa uhradit s tím, že nemáme žádný vzájemný právně platný smluvní vztah a pokud ano, žádal jsem doložení platné smlouvy s tím, že poté fakturu bezodkladně uhradím. Reklamoval jsem i neoprávněný odklad "přechodu" k novému dodavateli - bez odpovědi. Toto vše jsem žádal opakovaně, ale k tomuto jsem dostával jen upomínky a vyhýbavé odpovědi bez doložení mých dotazů a požadavků. Poslední "akce" bylo předání "Předžalobní upomínky" k vymáhání advokátní kanceláři (podal jsem proti tomu odpor) a to i přes to, že předtím jsem obdržel informaci, že až do vyřešení mé poslední reklamace blokují jakékoli upomínky. Po vysvětlení stavu věci advokátní kancelář upomínku stáhla jako bezpředmětnou (1.8.2022).
Domnívám se, že (po poradě s Právní poradnou d´Testu) firma nemá nárok na fakturaci, jelikož dodávala plyn samovolně bez smlouvy a navíc v období, kdy podvodně uváděla v omyl novou dodavatelskou firmu i mě jako nesmluvního zákazníka. Dle poradny d´Testu je tím naplněn § 1838 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník a § 8 výše zmíněného zákona, neboť se jedná o zjevné zneužití práva, a to konkrétně tím, že innogy Energie, s.r.o. blokovala přechod k novému dodavateli, ačkoli sama v uvedeném období neměla k dodávkám nárok.
Prosím tímto o Vaše zhodnocení dané věci a předem děkuji za Vaše vyjádření.
S pozdravem
Radomír Figalla, Poštovní 671, 74213 Studénka-Butovice.
e-mail: f.ano@seznam.cz
mob.: 608 234 500
Požaduji od firmy stažení Předžalobní upomínky, storno fakturace a tím ukončení sporu a bez jakýchkoliv dalších kontaktů a požadavků firmou innogy Energie s.r.o.
|
Tweet |
Spotřebitel může smlouvu vypovědět ve lhůtě 15 dnů bez jakéhokoliv postihu. Ta počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, v němž došlo k doručení výpovědi, v daném případě výpovědní lhůta skončila 15. 12. 2021. Spotřebitel doručil výpověď včas a smluvní vztah s innogy Energie s. r. o. byl ukončen k 15. 12. 2021. Vzhledem ke skutečnosti, že smlouva s novým dodavatelem energie byla uzavřena až 27. 12. 2021, zůstala minimálně v tomto období dodavatelem plynu innogy Energie, s. r. o.
K platnosti smluvní dokumentace mezi zákazníkem a dodavatelem poslední instance až do 15. 3. 2022 se nemůžeme vyjádřit, neboť nejsme obeznámeni se skutečným stavem věci.
Navíc není jasný důvod pro nezahájení dodávek ze strany nového dodavatele, když ten jako dostatečný důvod zániku závazku vůči předcházejícímu dodavateli měl uznat doručení výpovědi s odůvodněním, k námitkám ze strany innogy Energie, s. r. o. ohledně trvání smluvního závazku neměl přihlížet.
Nebude-li spor mezi dodavatelem a spotřebitelem vyřešen prostřednictvím této služby smírným způsobem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), popřípadě na advokáta, resp. civilní soud.
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby se lze také obrátit na naši bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.