Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
14.4.2022 jsem si objednala a zaplatila 81 dolarů za koženou kabelku Furla.
Na poštu mi přišla nějaká dopisní obálka bůhví co bylo vevnitř a měla jsem doplatit přes 500 Kč za clo.
Odmítla jsem převzít a poslala balíček zpět.
Na moje výzvy k vrácení peněz nereagují.
Furla crossbodies womens Sleek blu klein
Poslali něco, co jsem si neobjednala a nechtějí vrátit peníze..takže podvod.
|
Tweet |
V uvedeném případě spotřebitelka mohla využít reklamaci (lhůta pro vyřízení je obecně 30denní) nebo odstoupení od smlouvy bez udání důvodu (následně je společnost povinna vrátit peníze ve 14denní lhůtě).
S ohledem na popis se domníváme, že se rozhodla pro druhou variantu.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Patrně se jedná o zahraniční subjekt - v případě, že jde o subjekt na území EU, Islandu, Norska nebo Velké Británie, může spotřebitel kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum (viz níže).
Protože se nám nepodařilo dohledat údaje o společnosti (mimo kontaktní formulář), jsme nuceni stížnost uzavřít pro nedostupnost subjektu.
Spotřebitelům důrazně doporučujeme nakupovat na prověřených e-shopech, aby snížili riziko potenciálních problémů.
Vzhledem k tomu, že se nejspíše jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz