Společnost


HELCEL nábytek s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59719Zamítnutá reklamace a neoprávněný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 7 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.08.2022, před 2 lety

Jitka Horáková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 1.7 jsem si objednala zboží u této společnosti s tím, že zboží jsem potřebovala doručit do 22.7. Bylo sděleno, že to není problém. Zaplatila jsem za přepravu společností Hencel, kterou mají v nabídce. Termín byl dohodnut na dodání od 11.7. Bohužel nedorazilo a společnost mě ani nekontaktovala. Volala jsem tedy na infolinku jak to vypadá. Objednávku nemohli najít a noc víc mi neřekli pouze, že musí něco zkontrolovat a vzápětí se mi někdo ozve. Do odpoledne se nikdo neozval volala jsem tedy znovu. Prý se mi ozvou mám vyčkat do dalšího dne opět nic. Nedalo mi to a volal jsem znovu dovolala jsem se pouze na prodejnu tak jsem se pokusila zjistit co se děje. Z ničeho nic mě na prodejně informovali, že zásilka se odešli přepravní společnosti Top trans. Za to jsem si ale nezaplatila měla mi to dovést přímo společnost Hencel. Nikdo mi nebyl schopný vysvětlit proč takto postupují, když objednávka byla úplně jiná. V pátek 22.7 mi měl přepravce zásilku doručit ale nedoručili. Sdělili my, že doručí v následujícím týdnu což pro mě už bylo pozdě. Zásilku jsem si tedy vyzvedla na depu přepravce. Zásilka byla řádně zabalená a obal nejevil známky poškození. Zkontrolovala jsem sedací soupravu ale bohužel byla rozložená takže nebylo možné se na sedací soupravu posadit či otevřít úložný šuplík součástí sedací soupravy. Zabalila jsem zpět a odvezl domů. Doma jsem sedací soupravu složila otevřela úložný šuplík a zjistila, že hrana je odskočená. Posadím se na sedačku a rukou jsem ucítila nerovnost na látce. Můj pohled tedy zbystřil a všimla jsem si, že na pohledové části sedací soupravy je díra. Pohledová část byla otočená směrem dovnitř sedačky aby právě nedošlo k poškození. Toto mi potvrdili i na prodejně, že sedačky se posílají takto otočené dovnitř, aby právě nedošlo k poškození. V okamžiku zjištění jsem hned volala ale nikdo mi to už nezvedal. Rozeslala jsem tedy okamžitě e-maily do společnosti abych je informovala. Společnost se mi ozvala s tím ať ještě vyplním nějaký formulář. Formulář jsem vyplnila a taky jsem žádala kompenzaci za dopravné. Jelikož jsem nezaplatila poštovné ale doručení přímo společností. Odpověď byla ta, že na kompenzaci nemám nárok oni to odeslali a hotovo a reklamace mi byla zamítnuta. Dle telefonické komunikace s reklamačním oddělením jsem si měla sedačku poskládat a zkontrolovat. Protože poškození dle jejich vyjádření bylo způsobené přepravou. Nerozumím tomu jak přepravce dokáže rozstřihnout něco co je uvnitř a obal zachová nepoškozen.
Celá situace na mě působí, že to chtějí akorát na někoho hodit přitom oni zapomněli na moji objednávku pak ji bez mého souhlasu poslali úplně někým jiným a vůbec nekomunikovali. Žádná omluva prostě nic. Absolutně nevím co si mám počíst. Aktuálně udělali hlupáka za mě a já mám doma poškozenou sedačku za 12 tis a můžu si za to sama. Mám si založit novou reklamaci pozáruční a placenou. Číslo objednávky nemám. Na jediném listu který mi od nich dorazil je napsáno místo čísla pouze je skladem. Jediné číslo které mám je reklamační a tam jsem také uvedla že číslo objednávky nemám.


Produkt

Sedací souprava Olymp


Požadované řešení

Chci nové zboží nebo vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.8.2022 14:17, před 2 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jak je uvedeno výše, podnikatel musí prokázat, že v době převzetí bylo zboží nepoškozené. Zároveň nezáleží (z pohledu spotřebitele), zda škodu způsobil dopravce, či prodávající. Prodávající totiž zodpovídá za dopravu až ke spotřebiteli (o výjimku se zde dle popisu zjevně nejedná) a jakoukoliv škodu až do převzetí zboží je nutné řešit přímo s prodávajícím. Prodávající následně službu může reklamovat u dopravce, avšak na základě toho, že škodu způsobil dopravce, nelze reklamaci v žádném případě zamítnout.

Vzhledem k tomu, že je možné zboží obecně reklamovat ve 24měsíční době, nerozumíme spojení "pozáruční a placená reklamace". Reklamace zboží je právem spotřebitele a není možné ji zpoplatnit (jestliže je reklamace provedena v zákonné době), zároveň je reklamace prováděna v záruční době (tedy v zákonné) a nemůže se tedy jednat ani o "pozáruční" reklamaci.

Co se týká požadovaného řešení, má spotřebitel právo na opravu zboží. Jestliže to není možné, připadá v úvahu výměna věci a pokud ani to není možné, tak poté je možné od smlouvy odstoupit a získat tak své peníze zpět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 11:41, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.