Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U cestovní kanceláře Ing. Ladislav Jarý - VICTORIA jsme zakoupili zájezd do kempu Stella del Sud v Lido del Sole, Itálie. Na místě a následně písemně na mailovou adresu cestovní kanceláře jsme reklamovali nedostatky v ubytování, a to konkrétně lednici ve velmi špatném stavu, nefungující klimatizaci a naprasklou židli na terase. Lednice byla celá orezlá a vnitřní vybavení (police ve dveřích) buď chybělo úplně, nebo bylo prasklé. Klimatizaci nebylo možné ovládat ovladačem, musel se odkrýt ochranný kryt a ulomeným tlačítkem klimatizace zapnout. Teplota nešla regulovat, takže po dosažení maximálního vychlazení se musela klimatizace vypnout a při zvýšení teploty v mobilhomu opět zapnout. Znamenalo to několikrát za noc (poté co nás probudila zima) vstát a vypnout klimatizaci po probuzení horkem opět zapnout. Celá manipulace nám nepřipadala ani moc bezpečná, protože jsme museli mít odkrytý ochranný kryt klimatizační jednotky. Naprasklou židli jsme také z bezpečnostních důvodů nemohli používat. Na písemnou reklamaci jsme dostali odpověď, že tyto nedostatky neznamenají omezení služeb a reklamace nebyla uznána.
Zájezd do kempu Stella del Sud v Lido del Sole, Itálie. Číslo zájezdu 2907 GAM.
Sleva z ceny zájezdu.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytknul-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo videozáznam, ale protože vady vytknul okamžitě, neměl by s dokazováním být problém). Nevytknul-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve - jako v tomto případě.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby (tedy například provozovatel ubytování).
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Více informací o mimosoudním řešení sporů při České obchodní inspekci je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.