Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje matka, která byla klientkou UPC, zemřela v prosinci 2014. V lednu letošního roku jsem o této skutečnosti informal e-mailem UPC.
Operátoři UPC neustále vyžadovali doklad o úmrtí. Ten jsem poslal do UPC doporučeným dopisem. Minulý týden jsem od UPC obdržel e-mailem vyrozumění (přiloženo), že dodávka služeb byla ukončena ke dni obdržení kopie dokladu o úmrtí klienta a ke stejnému datu bylo ukončeno účtování poplatků. Dále mám vrátit zařízení, zapůjčená mé matce. V bytě s mojí matkou nebydlel nikdo ve společné domácnosti a zařízení (telefon,TV) nebyla od její smrti používána. Momentálně ještě neproběhlo předběžné šetření k pozůstalosti, tedy ještě nabyl stanoven dědic. Vzhledem k okolnostem, však budu jediným dědicem já.
Za života matky nedošlo u služby k dluhu.
Rád bych bych věděl, zda jsem za této situace povinnen hradit službu až do data, kdy UPC obdrželo informaci o úmrtí.
Nebo se jen jedná o neopodstatněný nátlak?
Děkuji
Neplatit službu od data úmrtí matky.
|
Tweet |
Český telekomunikační úřad vyslovil závěr, že účastnický smluvní vztah mezi telefonním operátorem a účastníkem zaniká smrtí účastníka, bez ohledu na to, zda je to jakkoli upraveno v podmínkách smlouvy. Český telekomunikační úřad při tomto konstatování vychází z názoru, že práva a povinnosti účastníka vyplývající z takového smluvního vztahu jsou osobní povahy a vztahují se pouze k osobě účastníka. Je tedy otázkou, zda vztah s poskytovatelem internetu je obdobné povahy, tedy zda je plnění omezeno na osobu příjemce služby. Vzhledem k faktu, že spory vztahující se k zákonu o elektronických komunikací spadají do kompetence Českého telekomunikačního úřadu, může spotřebitel požádat o vyjádření v této konkrétní věci i tento úřad, pokud se subjekty nedohodnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.