Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtěl bych podat stížnost na kurýra dáme jídlo. Včera 8.8.2022 jsem si objednával jídlo z Mcdonald Ikea Ostrava Zábřeh, svou objednávku i mobil jsem stále sledoval, nikdo mi nevolal, nikdo mi nedal vědět, pak se na stránkách dáme jídlo objevila hláška ťukťuk, že se mi údajně nemohou dovolat, tak jsem vyšel ven, a pán z damejidlo mě zavolal k sobě k autu, byl opálený, červená kšiltovka, a sluneční brýle, načož mi sdělil, že údajně mou objednávku zrušili, a že si musím vytvořit novou. Následně odjel, a já napsal dáme jídlo. Ti mi dnes napsali, že se mi údajně kurýr nemohl dovolat, a proto mi nemůžou vrátit peníze, což je naprostý nesmysl, protože jsem byl venku, a kurýr mi jídlo vůbec nedal, jen mi sdělil, že údajně objednávku zrušili a odjel. Tohle se mi ještě u damejidlo nikdy nestalo, setkal jsem se vždy se slušnými kurýry. Tento kurýr mě v tomhle případě ale obelhal, a damejidlo mi odmítá nadále vrátit peníze, a jakkoli řešit mou stížnost. Mám na to i svědka sousedku, která zrovna okolo procházela domů.
Žádám, aby mi byla moje stížnost podstoupená, a aby mi damejidlo vrátilo moje peníze.
|
Tweet |
V případě, kdy není zboží (resp. služba) doručeno ve sjednané kvalitě, je možné jej reklamovat. V tomto případě je vhodné reklamaci uplatnit co nejdříve. Vzhledem k tomu, že spotřebiteli nebylo jídlo dodáno, je podnikatel povinen vrátit peníze, neboť by se v opačném případě mohlo jednat o bezdůvodné obohacení.
Zároveň se u dovozu jídla zpravidla jedná o fixní závazek (upraven v § 1980 občanského zákoníku), neboť spotřebitel nejspíše nebude z logiky věci chtít plnění později. Z tohoto důvodu se domníváme, že nedoručením došlo k zániku závazku, což má podle § 1980 odst. 2 občanského zákoníku stejné účinky, jako by spotřebitel od smlouvy odstoupil. Prodávající by tak měl spotřebiteli vrátit peněžní prostředky, které od něj přijal v rámci plnění tohoto závazku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.