Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Začátkem února 2022 jsem, po předcházejícím, nevyžádaném, manipulativním a neodbytně vnucujícím telefonátu, obdržel bezplatnou zásilku zboží, vzorek na zkoušku (viz níže - produkty), s tím že další zásilku lze bez problémů telefonicky zrušit nejpozději do 24.02.2022. To jsem učinil s velkým předstihem již 11.02.2022 a jejich pracovnice se dušovala, že to ihned zařídí a zrušení přesvědčivě garantovala.
Po tomto „zrušení” ve stylu STANDER mi 18.03.2022 přišla mnou neobjednaná, nevyžádaná zásilka se stejnými produkty, ale již s fakturou 999,-Kč. Na toto neomalené jednání jsem (dle Vašich rad) reagoval doporučeným dopisem s dodejkou, který jsem odeslal 4.4.2022. Proti jejich praktikám jsem se rázně, ale slušně ohradil a napsal jim: ŽÁDNOU OBJEDNÁVKU JSEM U VÁS NEUČINIL, NAOPAK DALŠÍ ZÁSILKU V TERMÍNU JEDNOZNAČNĚ ZRUŠIL! Vy jste slib zrušení zásilky nesplnili, ignorovali a touto další zásilkou proti mé vůli mi vnucujete zboží, které jste navíc sami vybrali a ještě si troufáte neoprávněně a protizákonně vynucovat platbu za neobjednané plnění! Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti PROKAZATELNĚ objednal. Zasílání nevyžádaného zboží a následné vymáhání platby za něj je zakázanou agresivní obchodní praktikou. Na nevyžádané zboží není spotřebitel povinen NIJAK REAGOVAT. I jsem je upozornil, že porušují: Občanský zákoník 89/2012 Sb., § 1838 a § 1851 Neobjednané plnění.
Nějaký čas dali pokoj a 8.7.2022 přišli dvě zásilky naráz v celkové ceně 898,- a hned koncem července a začátkem srpna mi začaly chodit upomínky formou výhružných, vymáhacích sms ze skrytých čísel a na závěr volal jakýsi pán, který zcela ignoroval mé telefonické i písemné zrušení a neomaleně, arogantně sebejistě začal vyhrožovat dokonce exekutory !!!!!
Sami zákony hrubě porušují a svým obětem vyhrožují postihy „dle zákona” ?! To je cynismus a drzost nejhrubšího kalibru!!!!
ZÁSILKA ZDARMA: CBD OIL, APPLE CIDER VINEGARD + CHROME.
SEM KOPÍRUJI A VKLÁDÁM ZÁVĚR ZE SVÉHO DOPISU ZE DNE 4.4.2022:
ZÁVĚREM VÁS TÍMTO ŽÁDÁM UČINIT S OKAMŽITOU PLATNOSTÍ NÁSLEDUJÍCÍ:
1) Storno faktury číslo 30011400 s datem splatnosti 06.04.2022 a jakýchkoliv dalších připravovaných.
2) Zrušení jakýchkoli dodávek zásilek od společnosti Stander jednou provždy a navždy.
3) Okamžitý výmaz jakýchkoli kontaktů a údajů o mé osobě u společnosti Stander.
4) Zaslání písemného potvrzení o provedení shora uvedených úkonů na mou adresu.
V případě dalších neobjednaných zásilek a jakéhokoliv obtěžování z Vaší strany se obrátím s podnětem na Sdružení obrany spotřebitelů, Českou obchodní inspekci a další příslušné orgány.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Doporučujeme spotřebiteli prokazatelně kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., ideálně doporučeným dopisem s dodejkou, na adrese Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko. V případě sporu poté bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy (nebo výpověď smlouvy) zašle prokazatelnou formou, stačí poté doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.