Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem přes zprostředkovatele smsticket s.r.o 2 vstupenky na koncert skupiny Gregorian na 12.3.2020 v Praze. Z důvodu covidu byl koncert přesunut na jaro 2022 a posléze zrušen. Po zrušení koncertu zprostředkovatel smsticket vyzval majitele vstupenek k podání požadavku na vrácení vstupného a to buď celkové částky s termínem vrácení do 31.10. 2022 nebo po zaslání souhlasu s vrácením 80 % vstupného do 31.5.2022. Poslala jsem společnosti smsticket s.r.o požadavek, že chci vrátit 100 % vstupného (2.780,- Kč). Po emailové urgenci, zda evidují moji žádost, jsem obdržela email od smsticket s.r.o., že peníze nemůže vrátit, protože pořadatel FP PRO jim nepřevedl finanční prostředky a mám se s požadavkem obrátit přímo na pořadatele FP PRO s.r.o. To jsem učinila, ale od společnosti FP PRO se mi email vrátil jako nedoručitelný a telefonní kontakt na ně není. Prosím o pomoc s vyřízením naší stížnosti. Děkuji. Michaela Honzů
Nákup vstupenek na koncert
Vyplacení v celé výši
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.