Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den píšu ohledně sluchátek Audio-Technica ATH-G1WL kupováno 28. 12. 2021
Mám problém s baterií která po 7 měsících odešla, sluchátka se mají nabíjet 7 hodin a pak vydrží 15 hodin což fungovalo, ale po 7 měsících je stav takový že je můžu nabíjet klidně 30 hodin a stejně se nenabijou (svítěj červeně že se stále nabíjí) a po odpojení kabelu začnou za pár minut pípat že chtějí nabít a za necelou hodinu se uplně vypnou takže jsou téměř nepoužitelné. To je i důvod proč Audio-Technica tyto sluchátka stáhla z prodeje a nedají se už nikde koupit, zatímco jejich drátová verze ATH-G1 se koupit dá normálně.
Když jsem to reklamoval u CZC tak to zamítly s tím že baterie je již po záruce což ale není pravda, životnost je 6 měsíců ale záruka je 24 měsíců. Pokles kapacity je u mě 95% ačkoliv maximálně může mít pokles pouze o 50% za 2 roky dle normy EN 61951-1 ED.4 a EN 61951-2 ED.4 (čerpám z tohoto článku https://www.novinykraje.cz/blog/2022/02/17/otazniky-kolem-delky-zarucni-doby-na-baterie-pul-roku-rok-nebo-dva/ )
Tudíž si myslím že se záruka vztahuje na baterii která nelze nabít ani po 30 hodinách, a která vydrží zhruba necelou hodinu namísto 15 hodin.
Tak se chci zeptat jestli mám pravdu já, že pokles o 95% je příliš a tudíž to porušuje normu, nebo pravdu má obchod že baterie může klidně odejít po době životnosti (6 měsíců) a produkt nemusí být schopen se nabít ani po 30 hodiných nepřetržitého nabíjení.
Audio-Technica ATH-G1WL, černá
Opravit baterii nebo vyměnit za nový kus, což nevím zda bude možné když sluchátka už Audio-Technica stáhla z trhu kvůli problémům s tou baterií.
Popřípadě vyměnit za bezdrát sluchátka od jiné značky a případný rozdíl v ceně doplatit ať už z jakékoliv strany.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.