Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rád bych tímto upozornil na praktiky jedné z prodavaček v obchodě Žabka v Brně na ulici Křenová u zastávky Vlhká. Dva dny po sobě mi prodala zboží za vyšší cenu než byla na cenovce, přičemž ve druhém případě, kdy již bylo jasné, že nejde o nepozornost či ojedinělou chybu jsem se ohradil a upozornil na to, že daná věc pravděpodobně není v souladu s (pravděpodobně) obchodním zákoníkem. Reakce prodavačky byla hysterická a nanejvýš drzá, kdy po mě začala ječet, ať se sbalím a vypadnu. Kupovanou věc po mě hodila. Na otázku, zda si myslí, že je toto chování v pořádku odvětila, že ano. Opravdu nejsem stěžovatel na všechno a zraněnou pýchu mám celkem někde, ale prodávat zboží za vyšší cenu, než recnzují je opravdu dle mého mínění na hranici zákona. Pokud je navíc reakce prodavačky zcela arogantní, musím se ozvat. Na dveřích nebylo číslo na nadřízenou, pouze jméno G. K., takže jsem situaci nebyl schopen řešit sám.
Cigarety vícero značek a druhů
O omluvu mi nejde, ať si opraví konečně ceny a udělají personálu školení o komunikaci se zákazníkem. V případě, že nešlo ohledně cen pouze o lenost, ale o obohacování se danou prodavačkou (cca 18let, černé vlasy v drdolu, snědá pleť, menší a širší postavy), bude asi dobré z toho vyvodit personální důsledky. Nicméně to bych ponechal manažerovi obchodu, nikomu kazit život rozhodně a priori nechci...
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.