Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, u firmy Textilománie s.r.o. (ICO: 04788494, Sídlo: Lidická 700/19, Brno Veveří, 602 00, DIC: CZ04788494) jsem objednal postel
IKAROS 90 x 200 cm s laťkovým roštem bez matrace (objednávka č.6222058952). Kvalita dodaného zboží byla naprosto otřesná. Hranol, na
kterém má držet rošt postele byl z odpadního neodkorněného dřeva, navíc nastavovaný. Po zjištení otřesné kvality rámu postele jsem již čela ani nerozbaloval a využil jsem zákonné možnosti odstoupit od kupní smlouvy do 30 dnů. Postel jsem na vlastní náklady odeslal spediční službou 123 Kurýr (č.zásilky ***) na adresu, kterou firma uvádí na svých stránkách(Textilomanie s.r.o., Velké Dráhy 74e, 664 61, Opatovice) společne s vyplněným formulářem, který firma poskytuje pro vrácení zboží. Zásilka byla dle výpisu systému spediční společnosti (https://www.123kuryr.cz/sledovani-zasilky) doručena dne 25.07.2022 ve 14:04:00. Přestože firma avizuje vrácení peněz do sedmi dnů od dodání vráceného zboží (https://www.vyprodejpovleceni.cz/sos/), dodnes (10.8. 2022) se tak nestalo. Firma navíc zneužívá postavení, kdy pro fyzickou osobu představují náklady na vrácení nadrozměrného zboží značného procenta z ceny zboží. Vzhledem k mnoha stížnostem, které jsem posléze nalezl na tuto firmu např. na serveru Heuréka by bylo zřejmě vhodné se na nekalé praktiky podnikání této společnosti více zameřit. Objednávám zboží přes internet více jak 15 let a toto jsem ješte nezažil. S pozdravem
Miloš Hroch
Nákup postele IKAROS 90 x 200 cm s laťkovým roštem bez matrace
Vrácení peněz
|
Tweet |
Úvodem bychom chtěli upřesnit, že zákonná lhůta na odstoupení od smlouvy je 14denní, nikoliv 30denní (viz níže). Je však možné, že prodávající tuto možnost "rozšiřuje" - to se však následně jedná o smluvní povinnost, nikoliv zákonnou.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Zároveň platí, že zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Hrochu,
dovolte mi reagovat na Váš podnět a podat vysvětlení. Skutečně došlo k lidskému pochybení nového zaměstnance, který vrácené zboží nezaregistroval. Jakmile jste nám však poslal potvrzení o čísle zásilky, ihned jsme předali záležitost na účetní oddělení a částka byla do 5ti dnů vrácena na Váš účet.
Plně si uvědomujeme naši chybu a moc se za ni omlouváme. Zároveň jsme již nastavili taková opatření, aby k podobným pochybením nedocházelo.
Co se týče hodnocení zákazníků na portálu Heuréka, pak musím konstatovat, že 91% zákazníků nám udělilo pozitivní hodnocení. Máte pravdu, že jsou některá i negativní, nicméně většina z těchto nespokojených zákazníků nám o problému nedala vůbec vědět. Pokud nás zákazník kontaktuje s jakýmkoliv pochybením, obratem se snažíme vyhovět a chybu napravit k jeho plné spokojenosti.
Pokud byste měl jakékoliv dotazy či podněty, neváhejte nás kontaktovat na telefonu 534 534 990 či emailu info@vyprodejpovleceni.cz.
Krásný den
Lucie Hudečková
manažerka oddělení zákaznické podpory
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.