Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Rozhodl jsem se vrátit zboží, které mi "nebylo". Objednávka č. ***.
8. 7. 2022 jsem odeslal zásilku prostřednictvím České pošty.
11. 7. 2022 byla zásilka uložena na České poště.
14. 7. 2022 informuji emailem VEMZU, že mají na poště vratku s přiloženým podacím lístkem. Bylo mi řečeno zákaznickým servisem, že jsem zadal špatnou adresu (byla uvedena na jejich formuláři na vrácení). Dobrá, volal jsem na poštu, aby zásilku doručili na správnou adresu.
15. 7. 2022 Byla zásilka doručena.
18. 7. 2022 Email od VEMZU, abych doplnil číslo účtu. Ihned doplňuji.
25. 7. 2022 Email od VEMZU ohledně Vytvoření dobropisu: Datum vystavení + datum splatnosti 25. 7. 2022.
9. 8. 2022 Stále nemám peníze na účtu, proto píšu email (11:13) na VEMZU. Odpověděli mi ve 12:15, že platba byla provedena 25. 7. 2022 a ať se tedy podívám na účet a v případě, že platbu neeviduji, vyžádá si zákaznický servis (nejspíš od účtnárny) potvrzení o transakci. Ve 12:19 žádám emailem o zaslání potvrzení o transakci.
10. 8. 2022 9:26 Opět v emailu žádám o zaslání potvrzení o transakci.
Je 10. 8. 2022 10:26 a doposud jsem nedostal žádnou odpověď ani peníze.
2750: tmavě modrá – 41 – SUPERGA S001C20081_41 - L8-B4
Rád bych dostal své peníze zpět, stejně tak, jako obchod dostal své zboží zpět.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za zpětnou vazbu, ale vrácení platby vaší objednávky již proběhlo před nějakou dobou. Kolegové vám posílali potvrzení platby, dorazilo prosím?
Pokud ne, dejte mi vědět na david@vemzu.cz a rád vám případně potvrzení vrácené platby zašlu znovu.
Děkujeme.
Hezký den,
David - VEMZU gang.
Dobrý den, vrácení proběhlo před nějakou dobou? To myslíte vážně? Peníze jste mi poslali až 10. 8. 2022! (tzn, že jsem na peníze čekal měsíc). A to jenom na základě toho, že jsem si na vás začal stěžovat a zasílat emaily s dotazy, kdy mi zašlete ty peníze. Vše můžu doložit. Podán podnět na COI. S právníkem budu řešit případné úroky z prodlení.
Děkuji.
Dobrý den, nevím, zda tam nechyběly nějaké podklady k uzavření vašeho případu, ale pokud je to dle vašeho popisu, tak došlo k prodlení 5 pracovních dnů, což mě mrzí. Děkujeme za pochopení. Hezký den, David - VEMZU gang.
Kde jste vzal 5 dnů? Opět uvádíte naprosto zavádějící informace. Záležitost bude řešena soudně.
Dobrý den,
uvádím prodlení 5 pracovních dnů, která nás mrzí na základě následujícího:
- 18.7. odpoledne jsme obdrželi veškeré podklady pro zprocesování vaší vratky
- 2.8. uplynula 14 denní lhůta
- 10.8. zasláno potvrzení platby, tedy prodleva mezi lhůtou a zaslaným potvrzením je 5 pracovních dnů
Děkujeme.
Hezký den,
David - VEMZU gang.
Prapodivný výpočet. Mně tedy vychází 8 dnů...
Děkujeme stranám za součinnost.
Běh času v soukromém právu se počítá den po dni rozhodné skutečnosti (§ 605 občanského zákoníku). Prvním dnem je tedy 3.8. Jestliže podnikatel svůj dluh splnil až 10.8. běžel tento den 8. den prodlení. Podnikatel byl tedy v prodlení 8 dnů. Dle nařízení vlády a repo sazby ČNB (důležité pro tento výpočet) by úrok z prodlení měl být 15 % ročně (7 % repo sazba ČNB zvýšená o 8 procentních bodů dle nařízení vlády). Úrok by tedy u této částky byl lehce přes 0,3 %.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k vývoji případu mohla vyjádřit.
Dobrý den, děkuji za objasnění, výpočet vypadá smysluplně a korektně, tedy nerozporujeme. Hezký den, David - VEMZU gang.
Hodnocení:
Komentář: Na Vemzu už nikdy nenakoupím. Otřesný eshop, otřesný přístup k zákazníkům a pan David by měl také sáhnout do svědomí. Rozhodně nedoporučuji.
Děkujeme stranám za součinnost.
S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme s dosažením dohody.