Společnost


BONO auto a.s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59777Problémy se servisními pracemi nekomunikace neschopnost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2022, před 2 lety

Stanislav Cuber

Znění stížnosti

Dobrý den

V roce 2017 jsem zakoupil Renault Megane v Polsku.
Servisoval jsem jej v Bono auto Renault v Ostravě Porubě. Za celých 7 let servisování vozu jsem nikdy nedostal zapůjčeno náhradní vozidlo když jsem říkal že si za vozidlo náhradní zaplatím nebylo mi nikdy vyhověno z s odůvodněním že všechny auta jsou půjčené nebo rozbitá pan Fojtík neměl zájem mi vozidlo půjčit a říkal že mám jít na tramvaj. V březnu letošního roku jsem byl v servise vyměnit přední a zadní kotoučové brzdy a přední a zadní brzdové destičky chtěl jsem si opět půjčit náhradní vozidlo ale opět to nešlo tak mě zase nechali jezdit vozidlem od mého dědy Škodou Felicii z roku 1995. Toto vozidlo sem musel využívat vždycky když sem řešil servis vozu. Servisivni technik p.Fojtík mi řekl že na auto které už má stáří 5 let se nedávají Renault originální brzdové systémy přední a zadní kotoučové brzdy a přední a zadní brzdové destičky ale značka Motrio která je druhovýroba levnější. Od března brzdy přední hučí pískají vibruje mi volant prodlužuje se brzdný interval.Přitom sem si nechal udělat geometrii kterou mi udělali takovým způsobem že když byl volant v rovině při jízdě vozidlo táhlo do práva a když jsem dal vozidlo do roviny tak musel být volant lehce zahnut do leva. Když jsem přijel na servis znovu tak sem reklamoval brzdy s března a geometrii, auto mi vrátil pan Fojtík s tím že vozidlo je zcela bez chyb v pořádku. To už jsem ale neakceptoval a obrátil se na vedoucího servisu p. Tomana. Ten řekl že se brzdy vyčistí a udělá se znovu geometrie . Do zakázky sem napsal že nechci nic vyčistit ale odečíst adekvátní část za brzdy a nechat vyměnit za originální brzdy. Geometrii také nechat udělat znovu jako reklamaci. pan Fojtík mi ani nezavolal vůbec se mě nekontaktoval a znovu mi nasadil stejnou značku brzd neoriginálních Motrio,gemotrii jsem dostal stále stejnou s volantem na Křivo jak jsem popisoval výše a ještě jsem to opět zaplatil.
Když jsem zaplatil tak mi ale pan Fojtík řekl abych tam už nikdy nejezdil že nemám jezdit k němu do servisu a že to bude lepší pro všechny, protože je obtěžuji stále s náhradním autem a reklamacemi. Nakonec jsem vše k zdárnému konci vyřešil až s panem Tomane v Novém Jičíně kde jsem znovu reklamoval brzdy a geometrii ale už k úspěšnému konci kde jsem dostal originální přední brzdy a kotouče a udělali správně geometrii. Do Bono auto do Renaultu k panu Fojtíkovi už nikdy jezdit nebudu. Na všechno mám doklady.


Produkt

RENAULT MEGANE 3řada


Požadované řešení

Reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2022 17:51, před 2 lety

V uvedeném případě se jedná o smlouvu o dílo, která je upravena v § 2586 a násl. občanského zákoníku.

Jestliže se zhotovitel neřídil příkazem objednatele, může se jednat o vadu díla - pokud-li by byl pokyn objednatele nevhodný, musí jej zhotovitel upozornit na nevhodnost daného řešení, avšak nemůže pokyn zcela ignorovat (namontování jiných brzd). Brzdy navíc měly být originální, tudíž ne nevhodné.

Následná chyba v geometrii vozidla je dalším důvodem pro reklamaci díla.

Reklamaci je vhodné uplatnit přímo u zhotovitele (tedy servisu). Jestliže servis reklamaci zamítl, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Vhodným nárokem při uznané reklamaci by mohlo být zejména řádné provedení servisu a přiměřená sleva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 16:16, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.