Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ačkoliv jsem zaslal zboží a vyplněný a podpesný formulář k odstoupení od kupní smlouvy, obdržel jsem e-mail tohoto znění:
Vážený zákazníku,
právě jsme obdrželi balíček vztahující se k vaší faktuře č. 105251933. Po rozbalení balíček předáme odpovědné osobě ke zpracování.
Co bude následovat?
Vrácení zboží ve 14 dnech (chybný výběr, výměna, vrácení)
Rozbalené zboží zkontrolujeme a případně necháme otestovat naším technikem. Vrácení zboží vyřídíme v souladu s obchodními podmínkami, a to nejpozději do 14 dnů od převzetí zásilky.
Váš Sunnysoft
Je zřejmá neochota vrátit do 14 dnů kupní cenu zboží
PXU-020 1 ks HDMI rozdělovač (extractor) na HDMI video a RCA R/L nebo SPDIF audio, podpora
Vrácení kupní ceny na můj bankovní účet
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
e-mail ve znění
Vážený zákazníku, právě jsme obdrželi balíček vztahující se k vaší faktuře č. 105251933. Po rozbalení balíček předáme odpovědné osobě ke zpracování. Co bude následovat? Vrácení zboží ve 14 dnech (chybný výběr, výměna, vrácení) Rozbalené zboží zkontrolujeme a případně necháme otestovat naším technikem. Vrácení zboží vyřídíme v souladu s obchodními podmínkami, a to nejpozději do 14 dnů od převzetí zásilky.
obdrží všichni zákazníci, jejichž vrácené zboží přijmeme na našem skladě.
Zásilka s Vaší objednávkou byla dle trackingu zákazníkem převzata 3.8. a následně ve 14denní lhůtě bylo zboží zasláno nazpět. My jsme, rovněž ve 14denní lhůtě a včas, vystavili 11.8. řádný dobropis, který byl zákazníkovi neprodleně proplacen. Dobropis pro kontrolu ještě doposíláme zákazníkovi na e-mail.
V žádném případě a v žádné fázi jsme nevyjádřili neochotu platbu vrátit. Věříme, že je nyní již vše v pořádku.
Děkujeme společnosti za odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.