Společnost


SULKO s. r. o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#59817Klamavá reklama

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.08.2022, před 2 lety

Filip Miler

Znění stížnosti

Dobrý den,

zakoupil jsem okna u společnosti Sulko, s tím že záruka je 5 let. Nyní po třech letech přestalo fungovat jedno okno, křídlo nelze otevřít. Při reklamaci mi bylo sděleno, že na kování podle VOP podmínek je záruka pouze 2 roky. S tímto nesouhlasím, jelikož okno bez kování nemůže fungovat a také v rámci předmětu smlouvy není nikde kování zmíněno jako samostatná položka.

Sulko ve svém katalogu dostupném na https://sulko.cz/pdf/SULKO_katalog_PVC.pdf , strana 4-5 uvádí záruku na všechny jejich výrobky 5 let nikde zde není zmíněno, že by se záruka týkala pouze části okna. Rovněž jsem byl obchodníkem společnosti Sulko před nákupem ujištěn, že záruka na okna je 5 let.

Vzhledem k tomu, že jako spotřebitel kupuji produkt, kterým je pro mě okno (a tak je také uvedeno jako předmět smlouvy) mám za to, že společnost Sulko využívá klamavé reklamy, jelikož vzbuzuje dojem, že na okna poskytuje záruku 5 let, přitom se však podle jejich VOP jedná pouze o záruku na rám okna což je v podstatě polotovar.

Délka záruky poskytovaná na okna byl pro mě jeden z rozhodujících faktorů při koupi a mám za to, že jsem byl uveden v omyl jak reklamou společnosti Sulko, tak její prodejcem.


Produkt

Okno


Požadované řešení

Dodržení záruky tak, jak bylo inzerováno a potvrzeno prodejcem. Odstranění závady u okna.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.8.2022 11:23, před 2 lety

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Ustanovení o odlišné (kratší) záruční době u části věci pouze v obchodních podmínkách, by mohlo být dle § 1753 ujednáním překvapivým a vůči spotřebiteli neúčinným, jestliže jej spotřebitel nemohl rozumně předpokládat a nepřijal-li toto výslovně (tj. např. ve smlouvě, objednávce).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2022 11:49, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.