Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#59820Nedodané zboží - storno objednávky ze strany Lidlu po skoro měsíci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.08.2022, před 2 lety

Tereza Ženčuchová

Znění stížnosti

Dne 14.7.2022 jsem objednala zahradní nábytek a hned jsem ho zaplatila. Nábytek byl skladem (jinak by ani nešel objednat). Dodání mělo být během 3 pracovních dní. Datum dodání měl být 21.7.2022. S tímto datem jsem počítala (dokonce jsem si vzala dovolenou), ale zboží nedorazilo. Až dne 21.7.2022 mi přišel e-mail s opožděním vyskladnění, ve kterém bylo, že se dodání o několik dní opozdí. Tento stejný e-mail mi přišel ještě 24.7.2022. Průběžně jsem Lidl kontaktovala, aby mi sdělili datum dodání zboží. Neustále jsem byla ujišťována, že mi nejspíše bude zboží odesláno již ten den, co jsem volala, ale nikdo mi nebyl schopen říci přesný termín. Volala jsem i v termínu 29.7.2022, kdy jsem se dotazovala na dodání zahradního nábytku - zase mi bylo řečeno, že může být i dnes odeslán. Dotazovala jsem se i jaké lehátko si mám k nábytku doobjednat, a tak jsem si 29.7.2022 objednala lehátko, které pasuje k původnímu zahradnímu nábytku (v tuto chvíli byl pořád zahradní nábytek, který jsem si objednala původně skladem na shopu). Toto lehátko mi bylo doručeno 2.8.2022. Protože jsem měla doma lehátko, které jsem objednala mnohem později než zahradní nábytek, tak jsem neustále Lidl urgovala, kdy mi bude zahradní nábytek doručen. Dne 8.8.2022 mi bylo e-mailem zasláno, že se moje objednávka kompletuje, tak jsem očekávala že mi konečně bude zahradní nábytek doručen. Zjišťovala jsem termín doručení. Dne 10.8.2022 jsem zaslala e-mail, že chci vědět datum doručení, jinak případně zvážím kontaktování ČOI či vedení společnosti Lidl, aby prověřili postup u mé objednávky. Místo odpovědi s termínem mi přišlo zrušení objednávky, s tím že mi budou peníze vráceny. Peníze mi byly vráceny až 11.8.2022. Lidl jsem žádala, aby mi nebyla objednávka zrušena, ale bez výsledku. Někdo mě měl kontaktovat dne 11.8.2022, ale nikdo mě nekontaktoval, i když jsem o to několikrát žádala. Jediné, co jsem obdržela, byl slevový kupón v hodnotě 100 Kč.


Požadované řešení

Slevový kupón v minimální hodnotě 2000 Kč jako kompenzaci vzhledem k tomu, že jsem si objednala zahradní nábytek, který mi nebyl doručen. Lidl mě neustále mylně informoval, nábytek zatím byl vyprodán (nemám možnost si ho již objednat) a peníze mi přestaly být blokovány po skoro měsíci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.8.2022 14:14, před 2 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Prodávající může od smlouvy odstoupit, ujednají-li si to strany, nebo pokud tak stanoví zákon. Podle § 2002 by spotřebitel musel porušit smlouvu podstatným způsobem (např. nezaplatil kupní cenu), aby prodávající mohl od smlouvy odstoupit. Vzhledem k tomu, že k porušení smluvní povinnosti došlo na straně prodávajícího, musí spotřebiteli vydat kromě kupní ceny i úroky z prodlení, smluvní pokutu, byla-li ujednána, popř. náhradu škody, pokud bude možné takovou škodu vyčíslit nebo určit způsob, jakým by mělo odškodnění proběhnout.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.8.2022 14:46, před 2 lety

Dobrý den, paní Ženčuchová, mrzí nás, že nastaly komplikace při dodání zboží. My zde na Dtestu nemáme možnost Váš požadavek zpracovat. Kontaktujte prosím náš zákaznický servis prostřednictvím kontaktního formuláře na našich webových stránkách či telefonicky, kde se Vám rádi budeme věnovat. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.8.2022 16:58, před 2 lety


Tereza Ženčuchová

Odpoved Lidlu:
Zákaznický servis, 17.08.2022

Číslo případu: 76349334



Dobrý den, paní Ženčuchová,

děkujeme za Váš e-mail.

Velice nás mrzí, že nejste s vyřešením této situace spokojena.

Jak je popsáno i ve vyjádření na Vámi zmíněných webových stránkách: Spotřebitel má nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Tyto peníze Vám při stornu zboží z Vašeho účtu strženy nebyly, na částku byla učiněna v původní fázi blokace, která byla posléze uvolněna.

Ještě jednou se omlouváme, že Vámi objednané zboží z objednávky nebylo možné doručit.

Děkujeme za pochopení. Vážíme si, že jste naším zákazníkem.

Přejeme Vám příjemný den.

S pozdravem
Martin Havlíček
Zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2022 11:07, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Odstoupení od smlouvy je možné ze strany spotřebitele ve 14denní lhůtě po převzetí zboží (logicky i před ním), avšak prodávající takovou možnost nemá. Prodávající může objednávku zrušit pouze ze zákonných důvodů, které nám však nejsou známy.

Jestliže nenastal zákonný důvod, pro který by bylo možné objednávku ze strany prodávajícího zrušit, je prodávající povinen zboží dodat, nedohodne-li se se spotřebitelem jinak. Z výše uvedeného se domníváme, že k dohodě nedošlo.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby případně mohla uvést zákonný důvod, pro který objednávku (a tedy uzavřenou smlouvu) jednostranně zrušila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.8.2022 11:32, před 2 lety

Nebudeme z naší strany reagovat, zákaznici bylo doporučeno obrátit se na zákaznický servis, jelikož my zde nemáme možnost požadavek řešit. Prosíme o uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2022 16:46, před 2 lety

Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost na základě výše uvedeného uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.