Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem a prosbou:
Včera jsem byla v 16:30 hod. nakupovat v Penny, ul. Ak. Bedrny v Hradci Králové kam chodím nakupovat často a vždy jsem byla spokojená, jenže co se tam dělo včera???, fungovala pouze jedna pokladna a to dosti dlouhou dobu a fronty se tvořili téměř přes celý obchod, totální chaos než se otevřela pokladna druhá.
Pokladní nervózní, protože malý odkládací stoleček na nákup a člověk sám nestíhá, ostatní ho bombardují rychle rychle a v tom včerejším chaosu, opravdu tragédie.
Ale při tom všem jsem doma zjistila, že pan pokladní namarkoval vajíčka plato 6x omylem místo 6x pivo a pak vajíčka znovu 1x. Pro mně to je 400 Kč navíc, můžete mě prosím poradit jak mohu reklamovat, jela bych tam již včera, ale nejsem z HK a 50 km jet znovu jsem již nemohla a opravdu v tom šílenství to řešit ani nešlo.
Pan pokladní byl celkově ze všeho zmaten a jeho zbrklost a nervozita udělalo toto.
Prosím jak mám postupovat, mockrát děkuji za pochopení a radu.
Hezký den Králová Martina
Vrátit peníze nebo vajíčka
|
Tweet |
K frontám a jedné fungující pokladně:
Otázka uvedená ve stížnosti není regulována žádnými obecně závaznými právními předpisy. Její řešení tak závisí na konkrétních interních pravidlech dané společnosti, do kterých není možné zasahovat.
Ke špatně namarkovanému zboží:
Spotřebitel je povinen platit pouze za zboží, které si koupil. Jestliže mu pokladní namarkoval něco jiného, má spotřebitel právo na vrácení "přeplatku". Obecně doporučujeme, aby si spotřebitelé kontrolovali účtenky ihned za pokladnou, na místě k tomu určeném, aby nedošlo ke zbytečným problémům v případě dokazování, že spotřebitel nakoupil jiné zboží.
Spotřebitel však může markování zboží reklamovat i později. S reklamací je vhodné kontaktovat přímo společnost (lze i telefonicky/mailem) a uvést všechny relevantní skutečnosti. Přestože spotřebitel může mít problém s dokazováním toho, co nakoupil, může společnost vyhovět nad rámec svých povinností i bez důkazu. Nelze to však právně nárokovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.