Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.10.2014 jsem zakoupil televizor Philips, který měl jasné výrobní vady spočívající v problémovém přehrávání videa a sekáním televizoru. Dne 19.12.2014 jsem televizor podal k reklamaci na prodejně kde jsem jej zakoupil. Po 44 dnech (1.2.2015) jsem se dostavil na prodejnu, protože mě nikdo nekontaktoval, abych zjistil co a jak. Bylo mi sděleno, že reklamace není uznáná, protože se vada neprojevila. Odebral jsem se tedy domů a zaslal dopis dne 2.2.2015 Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace. V dopise byla lhůta 15 dnů pro vrácení peněz, ale společnost nijak nereagovala a tak zítra 18.2.2015 zasílám předýalobní výzvu.
Philips 40PFS6609
odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě půl roku od zakoupení z důvodu vady při koupi zboží
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. Nicméně považujeme spotřebitele za vhodné upozornit na judikaturu Nejvyššího soudu, dle které by se soud měl vždy zabývat důvodností uplatněné reklamace, tedy skutečností, zda na zboží vada skutečně byla. V tomto konkrétním případě se ale lze odvolat na ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, který obsahuje právní vyvratitelnou domněnku, dle které se má za to, že projeví-li se vada během šesti měsíců od převzetí věci, věc byla vadná již při převzetí. Bylo by tedy nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal s touto zákonnou domněnkou. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku, jinak se dále má za to, že věc je vadná.
Vážený pane Široký,
velmi nás mrzí, že jste měl potíže s u nás zakoupeným výrobkem. Výrobek byl zaslán do autorizovaného servisního střediska, kde se Vámi udaná vada neprojevila.
I přes tyto skutečnosti Vám bylo dne 19.2.2015 umožněno odstoupení od smlouvy. Tímto považujeme tuto stížnost za ukončenou.
Děkujeme za Váš podnět
Přeji příjemný den
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Hodnocení:
Komentář: Společnost mi umožnila od smlouvy odstoupit až na základě zaslané předžalobní výzvy.